SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Plug-in hybrid a diesel? Mercedes E 300 de presvedčil, že má zmysel

Dva odlišné svety pod kapotou.

Mercedes E 300 de (Zdroj: Peter Kálmán)
Mercedes-Benz E 300 de
Cena od / testovaný model (eur)58 872 / 82 380
Spotreba výrobca / test (l)2,3 / 3 - 7,1
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 939; 4 932; 1 852; 1 468

Na prvý pohľad je Mercedes triedy E s označením 300 de obyčajnou limuzínou vyššej strednej triedy. Pod jeho kapotou sa však stretávajú dva odlišné svety, ktoré robia auto výnimočným.

Jeden je naklonený tvrdeniu, že budúcnosť áut je v elektrine, ten druhý má trochu racionálnejší pohľad a nechce zanevrieť na vyše 80-ročnú evolúciu dieselových motorov z dielne Mercedesu.

Že nejde o klasické dieselové éčko, prezradí otvor na pravej strane zadného nárazníka a potom už len drobný nápis EQ Power na predných blatníkoch.

Diesel-hybridný Mercedes je rovnako nenápadný aj pri jazde a posádke môže ľahko uniknúť, že sa nevezie v obyčajnom sedane.

Ide totiž o výsledok nápadu skombinovať naftu s elektrinou vo forme celkom zaujímavého plug-in hybridu. Zaujímavého preto, že sa podarilo eliminovať jeho najväčšiu slabinu, ktorou je pomerne vysoká spotreba po vybití batérie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Mercedes ponúka pri éčku rovno dva plug-in hybridy - benzínový E 300 e a z nášho pohľadu zaujímavejší E 300 de. Dostupný je ako sedan, aj praktickejšie kombi.

Používa osvedčený dvojlitrový diesel OM654 s výkonom 194 koní (samostatne dostupný pri verzii E 220 d) a kombinuje ho s elektromotorom, ktorý má 90 kW, teda 122 koní.

Dokopy tak vyše dvojtonovú limuzínu dokáže rýchlo rozhýbať systémový výkon 306 koní s krútiacim momentom 700 Nm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63NU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M63NU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Sedany, Limuzíny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.