BRATISLAVA. Technická a emisná kontrola auta začala pripomínať návštevu lekára. Nikto sa na ňu neteší, ale je rád, keď sa k nemu vôbec dostane.
Stanice technickej kontroly sú už prísnejšie, celý priebeh kontroly zaznamenáva zvýšený počet kamier, takže proces sa nedá urýchliť. Na jednej linke by malo byť len jedno auto a dvaja technici.
Nejde len o formality, od mája stúpol počet áut, ktoré kontrolou neprešli.
Pri čakacej lehote aj niekoľko mesiacov si, pochopiteľne, kontrolu nikto nechce zopakovať. Riziko, že neprejdete, sa dá našťastie celkom jednoducho znížiť, ak pred STK dáte auto do poriadku. Na čo si dať teda pozor?
Servis nechajte na odborníkov
STK sme skúsili absolvovať so 16-ročným autom. Takto staré auto treba na kontrolu pripraviť.
Čím je auto staršie, tým viac treba riešiť dilemu, ktoré investície doň ešte majú zmysel a ktoré už nie.
V našom prípade išlo o Renault Kangoo z roku 2003 v dobrom technickom stave a s nájazdom pod stotisíc kilometrov.
Keďže sme nechceli nechať nič na náhodou, padla voľba absolvovať prehliadku pred STK v autorizovanom servise.
Skontrolovať treba auto aj pod povrchom
"Pri staršom aute je určite dobré skontrolovať stav náprav, tiež či neunikajú kvapaliny, a stav bŕzd. To sú najzákladnejšie veci, na ktoré sa pri STK zameriavajú. Ďalej sú to svetlá, či svietia a či sú správne nastavené. Výmenou žiarovky alebo prejazdom výtlkov sa mohli medzičasom rozladiť," vysvetľuje Michal Lovíšek, vedúci servisu Renault Retail Group v Bratislave.