SME
reklama

Honda CR-V nám dokázala, že hybrid má zmysel aj v SUV (test)

Vlajková loď značky pocitovo jazdí ako elektromobil.

Honda CR-V Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - prehľad základných parametrov

Cena od / verzia od (eur)29 990 / 38 290
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,3 / 5,2
Objem batožinového priestoru (l)497
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 662, 4 600, 1 855, 1 679

Honda CR-V je v segmente veľkých SUV dlhodobo úspešná a obľúbená. Veď od jej príchodu na trh uplynulo už viac ako dvadsať rokov a postupný vývoj dospel až do súčasnej piatej generácie.

Práve s aktuálnou generáciou japonského SUV už máme v redakcii pomerne bohaté skúsenosti. Za necelý rok sme mali možnosť vyskúšať si 1,5-litrový motor VTEC v oboch výkonnostných verziách, ako cenovo dostupnejšiu predokolku s manuálom, aj s pohonom všetkých kolies, ktorý bol kombinovaný s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V oboch testoch na nás Honda urobila dobrý dojem. V prípade slabšieho variantu sme boli prekvapení nízkou spotrebou a silnejší štvorvalec nás potešil príjemnou spoluprácou motora s automatickou prevodovkou. Chválili výborný podvozok a kritizovali absenciu naftových motorov.

Najviac sme však boli zvedaví na hybridnú verziu, ktorá prišla na trh neskôr a ukrývala v sebe mnoho neznámeho. Zavarí hybridné CR-V konkurenčnej Toyote RAV4 alebo konštruktérom Hondy pokus stvoriť SUV s ešte nižšou spotrebou nevyšiel?

Dizajn nie je pre každého

Tvarom a výzoru karosérie sme sa už podrobne venovali v predchádzajúcich dvoch testoch, takže si len pripomeňme to najpodstatnejšie. Honda CR-V sa oproti predchodkyni príliš nezmenila, no výrazne nabrala do svalov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

So súčasnými rozmermi auto pôsobí skutočne robustne a priestranne. Japonský dizajn bol vždy jedinečný a doposiaľ má mnoho obdivovateľov i odporcov. Nám sa piata generácia veľkého SUV páči a výzor by sme určite nezaradili na stranu mínusov.

Hybridná verzia sa od benzínovej na prvý pohľad líši iba minimálne. Prezrádzajú ju len štítky na piatych dverách a po bokoch karosérie.

Vo výbave Lifestyle s príplatkovou metalízou Modern Steel a chrómovými doplnkami vzbudzovala hybridná Honda CR-V dojem luxusného auta a sebavedomo si zastávala postavenie vlajkovej lode japonskej značky.

Hybridný systém je premyslený do detailov

Hybridná Honda CR-V dokáže jazdiť v troch režimoch. Auto si medzi nimi vyberá samo a prispôsobuje sa dopravnej situácii i jazdnému štýlu vodiča.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C64HC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu