SME
Sobota, 21. september, 2019 | Meniny má Matúš

Honda CR-V nám dokázala, že hybrid má zmysel aj v SUV (test)

Vlajková loď značky pocitovo jazdí ako elektromobil.

Honda CR-V Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)

Honda CR-V2.0 i-MMD Hybrid - prehľad základných parametrov

Cena od / verzia od (eur)29 990 / 38 290
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,3 / 5,2
Objem batožinového priestoru (l)497
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 662, 4 600, 1 855, 1 679

Honda CR-V je v segmente veľkých SUV dlhodobo úspešná a obľúbená. Veď od jej príchodu na trh uplynulo už viac ako dvadsať rokov a postupný vývoj dospel až do súčasnej piatej generácie.

Práve s aktuálnou generáciou japonského SUV už máme v redakcii pomerne bohaté skúsenosti. Za necelý rok sme mali možnosť vyskúšať si 1,5-litrový motor VTEC v oboch výkonnostných verziách, ako cenovo dostupnejšiu predokolku s manuálom, aj s pohonom všetkých kolies, ktorý bol kombinovaný s automatickou prevodovkou.

Článok pokračuje pod video reklamou

V oboch testoch na nás Honda urobila dobrý dojem. V prípade slabšieho variantu sme boli prekvapení nízkou spotrebou a silnejší štvorvalec nás potešil príjemnou spoluprácou motora s automatickou prevodovkou. Chválili výborný podvozok a kritizovali absenciu naftových motorov.

Najviac sme však boli zvedaví na hybridnú verziu, ktorá prišla na trh neskôr a ukrývala v sebe mnoho neznámeho. Zavarí hybridné CR-V konkurenčnej Toyote RAV4 alebo konštruktérom Hondy pokus stvoriť SUV s ešte nižšou spotrebou nevyšiel?

Dizajn nie je pre každého

Tvarom a výzoru karosérie sme sa už podrobne venovali v predchádzajúcich dvoch testoch, takže si len pripomeňme to najpodstatnejšie. Honda CR-V sa oproti predchodkyni príliš nezmenila, no výrazne nabrala do svalov.

So súčasnými rozmermi auto pôsobí skutočne robustne a priestranne. Japonský dizajn bol vždy jedinečný a doposiaľ má mnoho obdivovateľov i odporcov. Nám sa piata generácia veľkého SUV páči a výzor by sme určite nezaradili na stranu mínusov.

Hybridná verzia sa od benzínovej na prvý pohľad líši iba minimálne. Prezrádzajú ju len štítky na piatych dverách a po bokoch karosérie.

Vo výbave Lifestyle s príplatkovou metalízou Modern Steel a chrómovými doplnkami vzbudzovala hybridná Honda CR-V dojem luxusného auta a sebavedomo si zastávala postavenie vlajkovej lode japonskej značky.

Hybridný systém je premyslený do detailov

Hybridná Honda CR-V dokáže jazdiť v troch režimoch. Auto si medzi nimi vyberá samo a prispôsobuje sa dopravnej situácii i jazdnému štýlu vodiča.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C64HC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C64HC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda, Honda CR-V

Hlavné správy zo Sme.sk

Predstavte si Mečiara ako prezidenta a Fica ako premiéra. Také peklo máme v Česku (rozhovor)

Oslabený Babiš Zemanovi vyhovuje, hovorí novinár Jaroslav Kmenta.

Jaroslav Kmenta.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Zeman prekračuje ďalšiu červenú čiaru

Český prezident sa správa ako Mečiar pri amnestiách.

Komentátor SME Peter Schutz.
Ladislav Tichý.
Peter Sagan (v popredí) na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Citroen 2CV Sahara

Slovenský pretekár Maťo Homola je novým ambasádorom OMV

Mladý pretekár sa stal novým ambasádorom OMV.

Maťo Homola

V centre Berlína vznikla testovacia trasa pre automatizované vozidlá

K testovacej trase patria aj dva kruhové objazdy, ktoré sú považované za kritické nehodové úseky.

Technológia pokročila, no stále je potrebný dozor človeka.
BMW X2 M35i