INGLOSTADT. Nemecká automobilka Audi - patriaca pod koncern Volkswagen, predstavila štvrtú generáciu športového kombi, ktoré vychádza z modelu A6. Nesie dobre známe označenie RS6 a pod kapotou ukrýva výkonný osemvalec.
V porovnaní s Audi A6 má však športová verzia rovnaké len predné dvere, strechu a dvere batožinového priestoru. Jeho objem je pritom aj pri športovej verzii úctyhodných 565 litrov.
Ďalším príkladom sú 21-palcové disky kolies, ktoré sa ukryli v rozšírených blatníkoch. Tie sú oproti klasickej Audi A6 o 40 milimetrov širšie, čo má za následok, že celková šírka auta vzrástla o 80 mm.
Zaujímavé v tomto prípade je, že konštruktéri v dravom kombi ponechali zhodný rozchod kolies. Vzduchový podvozok je naopak oproti bežnej verzii položený o 20 milimetrov nižšie a pri rýchlosti nad 120 km/h klesne ešte o ďalších 10 mm.
Tvorcovia sa nebáli inšpirovať u súrodencov a Audi RS6 Avant dopriali napríklad predné LED svetlomety, ktoré využíva aj luxusný model A7. Nasávanie vzduchu po rohoch prednej masky i zabudované prieduchy, si zas novinka požičala od športiaku R8.
Jazdiť dokáže aj na štyri valce

Srdcom "našlapaného" kombi je osemvalcový benzínový štvorliter s dvomi turbami, ktorý dosahuje výkon 600 koní (441 kW), s najvyšším krútiacim momentom až 800 Nm. Ten je vodičovi k dispozícii v rozmedzí 2 050 až 4 500 otáčok.
Audi RS6 Avant na stovku zrýchli za 3,6 sekundy a dvesto kilometrovú rýchlosť dosiahne za rovných 12 sekúnd. Avšak v prípade, že bude jazdiť v pokojnom tempe, dokáže deaktivovať štyri valce (2,3,5 a 8) a znížiť tak spotrebu paliva.
Podobnú úlohu zohráva aj mild hybridný systém, vďaka ktorému dokáže Audi plachtiť s vypnutým motorom alebo takmer 40 sekúnd rekuperovať elektrickú energiu.

Silný motor je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a roztáča všetky kolesá. Za bežných podmienok je krútiaci moment rozdelený v pomere 40:60 v prospech zadných kolies.
V náročnejších situáciách je auto schopné rozdeliť výkon aj v iných pomeroch. Až 70 percent krútiaceho momentu sa dá presmerovať na prednú a 85 percent na zadnú nápravu.
Na európsky trh dorazí Audi RS6 Avant v prvom štvrťroku 2020.