SME
Streda, 27. máj, 2020 | Meniny má IvetaKrížovkyKrížovky

Kia XCeed nie je len štýlový, ale aj praktický crossover zo Žiliny

Vo vnútri je dostatok priestoru aj na zadných sedadlách.

Kia XCeed (Zdroj: Daniel Balucha / Simone Maglione)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

MARSEILLE. Kia Xceed je nielen na Slovensku mimoriadne očakávaným automobilom najmä preto, že vypĺňa doteraz prázdny priestor medzi dvojicou Stonic a Sportage a zároveň dopĺňa úspešný modelový rad Ceed.

Zaraďuje sa tak do novovzniknutého segmentu "CUV", v ktorom nájdeme mestské crossovery zdieľajúce množstvo komponentov s kompaktnými hatchbackmi C-segmentu.

V prípade kórejskej novinky platí, že XCeed stojí na rovnakej podvozkovej platforme K2, ako klasický Ceed. Jeho svetlá výška je však o 42 milimetrov vyššia (v prípade 18-palcových kolies) a objem batožinového priestoru narástol na 426 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponuka motorov je celkom pestrá a záujemcovia si na začiatku predaja budú môcť vyberať zo štyroch rôznych variantov.

Základom ostáva benzínový litrový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 120 koní. Kombinovať sa bude so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a objednať sa dá len v spojení s dvoma najnižšími výbavami.

Zrejme najobľúbenejším motorom podľa nás bude štvorvalec 1,4 T-GDi s výkonom 140 koní, kombinovaný s manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou DCT prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Kia XCeed je už v predaji. Koľko stojí a akú má konkurenciu? Čítajte 

Najnáročnejší zákazníci môžu siahnuť aj po vrcholnej verzii, ktorou je 1,6-litrové T-GDI s 204 koňmi , avšak ostanú bez možnosti kombinácie s manuálom.

V dieselovej ponuke je 1,6-litrové CRDi s výkonom buď 115 koní alebo v agilnejšej verzii so 136 koňmi. Slabší z dvojice motorov je len s manuálnou prevodovkou, pri silnejšom je opäť aj alternatíva s automatickou prevodovkou.

Športový výzor, ktorý hrá na emócie

Nová Kia XCeed je produkt európskeho dizajnérskeho centra značky vo
Frankfurte nad Mohanom. Vývoj prebiehal pod vedením Gregoryho Guillaumeho a my musíme uznať, že auto vyzerá naozaj dobre a proporčne vyvážene.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C65Q6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M65Q6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Pribudli dva nové prípady, otestovali takmer 3-tisíc vzoriek

Koronavírusom sa na Slovensku celkovo nakazilo 1 515 ľudí. Z ochorenia COVID-19 sa vyliečilo 1 327 pacientov.

Ilustračná fotografia.

Hokejový zväz nakúpil deťom najdrahšie hokejky, všetky lacnejšie vyradil

Nákup za 2,8 milióna eur preplatilo ministerstvo financií.

Ilustračné foto.
Exminister Robert Kaliňák.
CYNICKÁ OBLUDA

Záborskej - Vašečkov graf

Ako to pri pokryteckých zákernostiach maskovaných za dobré úmysly býva, aj toto lepšie vynikne na prehľadnom grafe.

Neprehliadnite tiež

Okrem dezénu treba kontrolovať aj vek pneumatiky.

Testy Euro NCAP prechádzajú najväčšimi zmenami za desaťročie

Po 23 rokoch sa mení bariéra pri teste čiastočnej čelnej zrážky.

Nová pohyblivá bariéra používaná v testoch Euro NCAP.

Renault oseká ponuku, skončí aj najdlhšie predávaný model

Automobilka radšej investuje do nových SUV.

Renault Scénic
Toyota RAV4 z roku 1994.