SME
Štvrtok, 9. apríl, 2020 | Meniny má Milena

Honda e natlačila množstvo technológií do malého retro balenia

Po šírke kabíny sa tiahne 5 displejov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Po dvoch konceptoch a dlhom pomalom dávkovaní informácii sme sa konečne dočkali finálnej podoby elektromobilu Honda e. Japonská automobilka ju predviedla na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

Štýlový malý elektromobil vsadil na retro vzhľad, ktorý je inšpirovaný prvou generáciou Hondy Civic. Finálny produkt však pôsobí mimoriadne moderne vďaka zaobleným tvarom a jednoduchému čistému dizajnu.

Rozsiahle hladké plochy sú narušené čiernymi panelmi. Jeden v prednej časti imituje masku a po jeho stranách sú umiestnené kruhové svetlá. Podobné riešenie nájdeme aj v zadnej časti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavosťou je ďalšia čierna plocha na kapote, pod ktorou sa nachádza zásuvka na nabíjanie auta.

Čistý dizajn ďalej zdôrazňujú kamery namiesto spätných zrkadiel a skryté kľučky. Na predných dverách sa vyklápajú z dverí samotných, vzadu sú skryté v C-stĺpiku, podobne ako pri Renaulte Zoe.

Bezrámové dvere po otvorení odhalia prekvapivo veľký nástupný otvor a dovolia nahliadnuť do minimalistického interiéru. V ňom sa miešajú najmodernejšie technológie s trochu lacno pôsobiacim plastom.

Všade samé displeje

Za príjemne retro dvojramenným volantom sa nachádza panel displejov, ktorý sa tiahne takmer cez celú šírku auta. Zaujímavosťou je dvojitý displej, ktorý siaha až pred spolujazdca a obraz na jeho dvoch častiach je možné navzájom vymeniť.

Súvisiaci článok Štýlový elektromobil od Hondy odhaľuje technické detaily Čítajte 

Po jeho stranách sú displeje s uhlopriečkou šesť palcov, na ktoré sa premieta obraz z bočných kamier. Zaujímavo riešené je aj vnútorné spätné zrkadlo, ktoré pripomína kus hrubého skla. V ňom sa nachádza displej ktorý tiež prenáša obraz z kamery, no dá sa vypnúť a potom slúži ako klasické zrkadlo.

Na nedostatok miesta nad hlavou sa pasažieri v zadnom rade sťažovať nemôžu, o niečo horšia je situácia v oblasti kolien. Vďaka konštrukcii elektromobilu je aj vzadu rovná podlaha.

Pasažieri v zadnom rade sa však musia zaobísť bez výduchov vetrania či lakťovej opierky. Útechou im môžu byť aspoň USB porty. Využitie batožinového priestoru obmedzuje jeho malý objem a vysoké dno.

Malý elektromobil bude dostupný v dvoch výkonových variantoch s výkonom 136 alebo 154 koní. Oba motory disponujú krútiacim momentom 315 Nm.

Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 35,5 kWh, ktorá vystačí až na 220 kilometrov dojazdu na jedno nabitie. Osemdesiat percent kapacity je možné nabiť už za tridsať minút.

Zábavné jazdné vlastnosti môže autu dodať zadný náhon či svižné zrýchlenie. Honda e zvládne z pokoja zrýchliť na stovku už za osem sekúnd.

Prvé kusy by mali vyraziť k svojim novým majiteľom v priebehu leta 2020. Hoci ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli, v Nemecku by mal model so slabším motorom začínať na cene 29 470 eur.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Originálne ochranné rúško pre každého!
  2. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  3. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  4. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  5. Vo VÚB si odložíte splátky až na 9 mesiacov
  6. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  7. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  8. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  9. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  10. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  1. Klienti Tatra banky majú zadarmo lekára na telefóne a iné služby
  2. Prečo vás raz GPS modul v autokamere zachráni...
  3. Nadácia Orange navýši Fond pomoci o ďalších 100 000 eur
  4. O2 Športová akadémia Mateja Tótha spúšťa Telesnú na doma
  5. Originálne ochranné rúško pre každého!
  6. BILLA venovala seniorom potravinové balíčky
  7. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  8. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  9. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  10. Sú vaše deti teraz viac na nete?Zoberte ich na www.detinanete.sk
  1. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik 29 804
  2. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 27 116
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 25 456
  4. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 18 333
  5. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace 17 928
  6. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho 15 063
  7. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT! 14 580
  8. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 13 049
  9. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 € 12 344
  10. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 12 169

Téma: Autosalón Frankfurt

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Elektromobily, Honda, Autosalón Frankfurt 2019

Hlavné správy zo Sme.sk

SME v divadle

Poďte so SME do divadla: Fanny a Alexander

SND pripravilo program, ktorý môžete pozerať z domu.

SME v divadle. Pozrite si predstavenia Slovenského národného divadla na SME.sk.
Premiér Igor Matovič.

Nové články môžete na SME.sk teraz čítať prvú hodinu zadarmo

Prémiový obsah SME.sk môžete teraz čítať aj bez predplatného.

PÍŠE RÓBERT CHOVANCULIAK

Zabudnite na rekordnú minimálnu mzdu

Do korony vstupujeme s nepoužiteľným Zákonníkom práce.

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Milan Krajniak.
CYNICKÁ OBLUDA

Rodinné záležitosti

Tisíce ľudí sa vybrali na Veľkú noc na vidiek za svojimi rodinami. Lebo čo je v rodine, to predsa nemôže ublížiť.

Neprehliadnite tiež

Svetovým autom roka je Kia, ktorú si u nás nekúpite

Víťaz má 7 sedadiel a poháňa ho šesťvalec.

Kia Telluride

Toyota dopriala crossoveru C-HR silnejší hybrid a urobila dobre (test)

Najväčšie zmeny zostávajú ukryté pod povrchom.

Toyota C-HR
Vodič Gembally Mirage GT po nehode pokračoval s rozbitým autom ďalej.
Policajné kontroly na ceste z Bratislavy do Stupavy.