SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Honda e natlačila množstvo technológií do malého retro balenia

Po šírke kabíny sa tiahne 5 displejov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Po dvoch konceptoch a dlhom pomalom dávkovaní informácii sme sa konečne dočkali finálnej podoby elektromobilu Honda e. Japonská automobilka ju predviedla na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

Štýlový malý elektromobil vsadil na retro vzhľad, ktorý je inšpirovaný prvou generáciou Hondy Civic. Finálny produkt však pôsobí mimoriadne moderne vďaka zaobleným tvarom a jednoduchému čistému dizajnu.

Rozsiahle hladké plochy sú narušené čiernymi panelmi. Jeden v prednej časti imituje masku a po jeho stranách sú umiestnené kruhové svetlá. Podobné riešenie nájdeme aj v zadnej časti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavosťou je ďalšia čierna plocha na kapote, pod ktorou sa nachádza zásuvka na nabíjanie auta.

Čistý dizajn ďalej zdôrazňujú kamery namiesto spätných zrkadiel a skryté kľučky. Na predných dverách sa vyklápajú z dverí samotných, vzadu sú skryté v C-stĺpiku, podobne ako pri Renaulte Zoe.

Bezrámové dvere po otvorení odhalia prekvapivo veľký nástupný otvor a dovolia nahliadnuť do minimalistického interiéru. V ňom sa miešajú najmodernejšie technológie s trochu lacno pôsobiacim plastom.

Všade samé displeje

Za príjemne retro dvojramenným volantom sa nachádza panel displejov, ktorý sa tiahne takmer cez celú šírku auta. Zaujímavosťou je dvojitý displej, ktorý siaha až pred spolujazdca a obraz na jeho dvoch častiach je možné navzájom vymeniť.

Súvisiaci článok Štýlový elektromobil od Hondy odhaľuje technické detaily Čítajte 

Po jeho stranách sú displeje s uhlopriečkou šesť palcov, na ktoré sa premieta obraz z bočných kamier. Zaujímavo riešené je aj vnútorné spätné zrkadlo, ktoré pripomína kus hrubého skla. V ňom sa nachádza displej ktorý tiež prenáša obraz z kamery, no dá sa vypnúť a potom slúži ako klasické zrkadlo.

Na nedostatok miesta nad hlavou sa pasažieri v zadnom rade sťažovať nemôžu, o niečo horšia je situácia v oblasti kolien. Vďaka konštrukcii elektromobilu je aj vzadu rovná podlaha.

Pasažieri v zadnom rade sa však musia zaobísť bez výduchov vetrania či lakťovej opierky. Útechou im môžu byť aspoň USB porty. Využitie batožinového priestoru obmedzuje jeho malý objem a vysoké dno.

Malý elektromobil bude dostupný v dvoch výkonových variantoch s výkonom 136 alebo 154 koní. Oba motory disponujú krútiacim momentom 315 Nm.

Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 35,5 kWh, ktorá vystačí až na 220 kilometrov dojazdu na jedno nabitie. Osemdesiat percent kapacity je možné nabiť už za tridsať minút.

Zábavné jazdné vlastnosti môže autu dodať zadný náhon či svižné zrýchlenie. Honda e zvládne z pokoja zrýchliť na stovku už za osem sekúnd.

Prvé kusy by mali vyraziť k svojim novým majiteľom v priebehu leta 2020. Hoci ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli, v Nemecku by mal model so slabším motorom začínať na cene 29 470 eur.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  2. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave
  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  5. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  6. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  7. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  8. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  9. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  10. Kotrčiná Lúčka a Rajec sa budú môcť tešiť z nového internetu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 17 523
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 547
  3. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 13 615
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 628
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 151
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 176
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 997
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 179
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 108
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 104

Téma: Autosalón Frankfurt 2019


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda, Elektromobily, Autosalón Frankfurt

Hlavné správy zo Sme.sk

Čižnár síce zbavil Trnku mlčanlivosti, ale odmieta ho stiahnuť

Kočnerova nahrávka je na expertíze, Trnku zbavili mlčanlivosti.

 Prokurátor Dobroslav Trnka.
Komentár šéfredaktorky

Kočner - Trnka: Ako sa baví šéf gangu s výpalníkom, ktorý začal pracovať na vlastnú päsť

Gorila je podobná trauma ako únos Kováča.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A je po trojkoalícii

Trubanova kauza Kiskovi prináša ovocie.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Hrdinský prokurátor Trnka

Málokto by sa dokázal Kočnerovi tak vzoprieť, ako hrdinský Dobroslav Trnka.

Neprehliadnite tiež

Euro NCAP: Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky

Seat Leon Black Limited je pekná bodka za jednou generáciou (test)

Čierne prvky a čalúnenie Alcantara navodzujú pocit exkluzivity.

Ilustračná fotografia.
Martin Winterkorn.