SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Honda e natlačila množstvo technológií do malého retro balenia

Po šírke kabíny sa tiahne 5 displejov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Po dvoch konceptoch a dlhom pomalom dávkovaní informácii sme sa konečne dočkali finálnej podoby elektromobilu Honda e. Japonská automobilka ju predviedla na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

Štýlový malý elektromobil vsadil na retro vzhľad, ktorý je inšpirovaný prvou generáciou Hondy Civic. Finálny produkt však pôsobí mimoriadne moderne vďaka zaobleným tvarom a jednoduchému čistému dizajnu.

Rozsiahle hladké plochy sú narušené čiernymi panelmi. Jeden v prednej časti imituje masku a po jeho stranách sú umiestnené kruhové svetlá. Podobné riešenie nájdeme aj v zadnej časti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímavosťou je ďalšia čierna plocha na kapote, pod ktorou sa nachádza zásuvka na nabíjanie auta.

Čistý dizajn ďalej zdôrazňujú kamery namiesto spätných zrkadiel a skryté kľučky. Na predných dverách sa vyklápajú z dverí samotných, vzadu sú skryté v C-stĺpiku, podobne ako pri Renaulte Zoe.

Bezrámové dvere po otvorení odhalia prekvapivo veľký nástupný otvor a dovolia nahliadnuť do minimalistického interiéru. V ňom sa miešajú najmodernejšie technológie s trochu lacno pôsobiacim plastom.

Všade samé displeje

Za príjemne retro dvojramenným volantom sa nachádza panel displejov, ktorý sa tiahne takmer cez celú šírku auta. Zaujímavosťou je dvojitý displej, ktorý siaha až pred spolujazdca a obraz na jeho dvoch častiach je možné navzájom vymeniť.

Súvisiaci článok Štýlový elektromobil od Hondy odhaľuje technické detaily Čítajte 

Po jeho stranách sú displeje s uhlopriečkou šesť palcov, na ktoré sa premieta obraz z bočných kamier. Zaujímavo riešené je aj vnútorné spätné zrkadlo, ktoré pripomína kus hrubého skla. V ňom sa nachádza displej ktorý tiež prenáša obraz z kamery, no dá sa vypnúť a potom slúži ako klasické zrkadlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Na nedostatok miesta nad hlavou sa pasažieri v zadnom rade sťažovať nemôžu, o niečo horšia je situácia v oblasti kolien. Vďaka konštrukcii elektromobilu je aj vzadu rovná podlaha.

Pasažieri v zadnom rade sa však musia zaobísť bez výduchov vetrania či lakťovej opierky. Útechou im môžu byť aspoň USB porty. Využitie batožinového priestoru obmedzuje jeho malý objem a vysoké dno.

Malý elektromobil bude dostupný v dvoch výkonových variantoch s výkonom 136 alebo 154 koní. Oba motory disponujú krútiacim momentom 315 Nm.

Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 35,5 kWh, ktorá vystačí až na 220 kilometrov dojazdu na jedno nabitie. Osemdesiat percent kapacity je možné nabiť už za tridsať minút.

Zábavné jazdné vlastnosti môže autu dodať zadný náhon či svižné zrýchlenie. Honda e zvládne z pokoja zrýchliť na stovku už za osem sekúnd.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvé kusy by mali vyraziť k svojim novým majiteľom v priebehu leta 2020. Hoci ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli, v Nemecku by mal model so slabším motorom začínať na cene 29 470 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 647
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 778
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 862
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 259
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 488
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 847
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 199
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 012
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Frankfurt

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Honda, Autosalón Frankfurt 2019
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na veľké testovanie chýbajú zdravotníci

Celoštátne testovať bez toho, aby štát prikázal pracovnú povinnosť, je risk

Polovica z radu v Záskalí.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Ilustračná fotografia.
Monika Jankovská v rukách polície.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.