BRATISLAVA. Mnohí na ňu spomínajú ako na svoje prvé auto. Keď ju 26. októbra 1994 predstavili v Prahe na Karlovom moste, nebola najmodernejšia, ale pre mnohých aspoň cenovo dostupná. Vo výrobe vydržala do júna 2001. Posledná Škoda Felicia má 20 rokov.
Felicia vznikla veľkou modernizáciou hranatého Favorita a bolo to prvé auto, ktoré vzniklo už keď bola Škoda pod krídlami koncernu Volkswagen. Hoci príbuznosť s predošlým modelom sa nedala zaprieť, vyše 2 700 dielov bolo nových.
Pri premiére bol aj vtedajší český prezident Václav Havel, ktorému auto priviezli na Pražský hrad, odkiaľ si si spravil krátku testovaciu jazdu. Pýchu Škody pokrstili vodou z Vltavy.
Lepšia výbava aj bezpečnosť
Vývoj Felicie začal už v roku 1991 a stál 1,2 miliardy českých korún. Hoci nešlo o luxusné auto, prvýkrát sa objavili vo výbave Škody airbagy, ABS, elektrické sťahovanie okien, či dokonca klimatizácia.