Prehľad základných parametrov: | ||
Honda HR-V | Toyota C-HR | |
Cena od / verzia od (eur) | 19 590 / 23 690 | 18 990 / 21 500 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,0 / 7,2 | 4,7 - 5,1 / 5,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 470 | 377 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 610; 4 294; 1 772; 1 605 | 2 640; 4 360; 1 795; 1 550 |
Krátko po sebe sme si vyskúšali dvojicu japonských crossoverov, ktoré už sú pár rokov na scéne. V oboch prípadoch však pribudli novinky a my sme na ne boli zvedaví. Prečo teda rivalov s povesťou japonskej kvality rovno neporovnať?
Na prvý pohľad dizajnovo dosť rozdielne autá sa vďaka dĺžke okolo 4,3 metra ocitli v rovnakom segmente. Ten v uplynulých rokoch mnohé značky vytiahol z červených čísel a stále sa teší obľube.
Začnime Hondou HR-V. Automobilka obnovila toto označenie z 90. rokov a s druhou generáciou HR-V prišla v roku 2015. Podvozkovú platformu má z mestskej Hondy Jazz.
Toyota svoj úplne nový segment odštartovala až v roku 2017 a ako inak, aj s hybridným pohonom. Po dizajnovej stránke ide stále o odvážny počin, čo je zároveň recept, ako nezostarnúť.
Podľa označenia by sa C-HR hodilo skôr do portfólia Hondy. Písmená v názve sú skratkou pre "Compact High Rider", obdobný význam má aj názov Hondy HR-V, teda "Hi-rider Revolutionary Vehicle". Občas máme pocit, že význam sa vymýšľa až dodatočne pre marketingové účely.
Odvaha alebo praktické riešenia
Pri bočnom profile Toyoty aj Hondy vidieť snahu dizajnérov spraviť crossover, ktorý sa tvári ako kupé. Obe autá majú skryté kľučky druhého páru dverí, pri Toyote je dozadu klesajúca strecha ukončená mohutným spojlerom.