SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Mazda MX-5 k 30. narodeninám je oslavou mladosti (test)

Oranžová farba výročnej edície na seba strháva pohľady.

Mazda MX-5 30th Anniversary (Zdroj: Marek Čepa)
Mazda MX-5 Soft Top 30th Anniversary
Cena od / verzia od (eur)24 890 / 34 590
Spotreba výrobca / test (l)6,9 / 8,2
Objem batožinového priestoru (l)130
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 310, 3 915, 1 735, 1 225

Malý dvojmiestny športiak od Mazdy tento rok oslavuje okrúhle výročie. Model MX-5 sa na trhu prvýkrát objavil už v roku 1988, takže je tu s nami už celých tridsať rokov.

Za tú dobu sme mohli vidieť už štyri generácie tohto kabrioletu. Mnohé sa síce zmenilo, základná filozofia je však stále rovnaká.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedá nám nespomenúť slová Colina Chapmana, zakladateľa automobilky Lotus. Pri navrhovaní automobilov sa držal hesla "Zjednodušiť, potom pridať ľahkosť". Presne tak rozmýšľali aj konštruktéri pri Mazde MX-5.

Prvý model mal iba 115 koní, napriek tomu si získal množstvo priaznivcov vďaka skvelým jazdným vlastnostiam, štýlu a rozumnej cene.

Prešlo tridsať rokov a jednoduchý športiak zo starej školy je stále s nami. Mnohé modely sa za túto dobu zmenili na nepoznanie a prišli o svoju pôvodnú myšlienku. Našťastie to nie je tento prípad.

Obzrie sa každý

Ak sa aspoň trochu zaujímate o autá, už pri prvom pohľade vám bude jasné na aké auto sa pozeráte. Aj po rokoch MX-5 stále charakterizuje dlhá kapota a kompaktné rozmery, hoci karoséria je oproti svojim predchodcom oveľa výraznejšie tvarovaná a prívetivý pohľad predošlých modelov nahradili úzke zamračené svetlá.

Napriek svojim rozmerom Mazda MX-5 nikdy nebola autom, ktoré by sa v dave stratilo. Oveľa viac to platí pri tomto konkrétnom kuse, ktorý je lakovaný v skutočne žiarivej oranžovej farbe pripomínajúcej tekvicu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68RV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68RV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mazda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kabriolety

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.
Marian Kočner a jeho obhajcovia Michal Mandzák (vľavo) a Marek Para.
Dobré ráno

Dobré ráno: Schválili 80-tisíc, čudný galavečer stál viac ako polmilión

Ako ministerstvo kultúry dokázalo minúť oveľa viac, ako mu dovolili.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Petra Schutza

Súd v kauze vraždy ani nemôže prísť dosť skoro

Ján Kuciak a Martina Kušnírová si zaslúžia ešte jeden symbol.

Peter Schutz