SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Renault Captur dospel a správa sa menej francúzsky (prvá jazda)

Kufor s objemom 536 nahrádza Clio Grandtour.

Renault Captur vo výbave Intense (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

ATÉNY. Renault sa často označuje za priekopníka v segmente rodinných MPV. Stačí si spomenúť na veľký Espace či kompaktný Scénic. Keď chcel úspech zopakovať s malým MPV Modus, zámer mu príliš nevyšiel.

Pred šiestimi rokmi ho preto nahradil Captur - malý mestský crossover, ktorý sa stal vo svojom segmente európskym bestsellerom.

Na začiatku to nemal ťažké, pretože jediný konkurent bol aliančný Nissan Juke. Potom však prišla záplava malých SUV a Captur má dnes hneď 20 konkurentov.

Jeho druhá generácia, ktorá sa u nás začne predávať začiatkom budúceho roka, má preto neľahkú úlohu - obhájiť prvenstvo v predajoch a byť lepšia než predchodca.

Ako sme sa na prvých jazdách v okolí Atén presvedčili, druhé pokračovanie býva slabšie iba vo filmoch.

Podobné, ale všetko nové

Spolu s novým Cliom ale aj Daciou Duster sa Renault rozhodol, že nebude každú ďalšiu generáciu robiť s úplne odlišným dizajnom. Načo aj, keď si ľudia túto trojicu obľúbili a až 42 percent zákazníkov si Captur kúpilo práve kvôli jeho dizajnu.

Neznamená to však, že by Renault spravil iba väčší facelift, Captur je od základu nový, s použitím CMF-B platformy. Okrem lepšieho podvozka to znamená aj viac priestoru pre posádku. Na dĺžku auto narástlo až o 110 milimetrov, vpredu na šírku pribudlo 15 mm, vzadu 40 mm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68N6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68N6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1