SME
Pondelok, 6. apríl, 2020 | Meniny má Irena

Okruhová Mazda 3 sa chce zapojiť do šampionátu TCR

Okruhový špeciál má 350 koní.

Mazda 3 TCRMazda 3 TCR (Zdroj: Peter Kálmán)
Článok pokračuje pod video reklamou

Japonská Mazda si v posledných rokoch získala srdcia mnohých milovníkov áut. Vďačí za ne najmä posledným dvom generáciám svojho kompaktného modelu 3 a dizajnovému jazyku Kodo.

Ten v preklade znamená duša pohybu, čo zrejme inšpirovalo aj športovú divíziu značky k tomu, aby stvorili pretekársku verziu s názvom Mazda 3 TCR.

Emócie budiaci kúsok bude od novej sezóny pretekať v jednom z najznámejších a najrozšírenejších šampionátov súčasnosti.

Výroba pretekárskeho automobilu je pochopiteľne náročná a komplikovaná. Nestačí prilepiť veľký spojler a pod kapotu umiestniť poriadne silný motor. Inžinieri museli venovať pozornosť predovšetkým aerodynamike a technike.

Súvisiaci článok Má 402 koní a driftuje. Hyundai vyrobil pekelne rýchlu dodávku Čítajte 

Okrem už spomínaného prítlačného krídla môžeme na pretekárskej Mazde 3 vidieť tiež mohutné blatníky a množstvo nasávacích otvorov.

Za čiernymi diskami kolies sa zároveň nachádzajú prepracované športové brzdy značky Brembo.

O pohon pretekárskej Mazdy sa stará benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom dva litre, ktorý disponuje výkonom 350 koní (260 kW) a jeho najvyšší krútiaci moment dosahuje hodnotu 490 Nm.

Motor spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV, pričom odľahčenú Mazdu 3 dokážu dohnať až k maximálnej rýchlosti takmer 250 km/h.

Sme zvedaví ako sa Mazde 3 TCR bude na pretekárskych okruhoch dariť. Nezabúdajme totiž, že proti sebe má súperov ako Audi RS3, Honda Civic Type-R, Subaru WRX STI či Volkswagen Golf GTI.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pri kúpe klimatizácie sa oplatí poznať aj druhý názor
  2. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  3. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  4. Nestarnú, ale dozrievajú
  5. Vo VÚB si odložíte splátky až na 9 mesiacov
  6. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  7. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  8. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  9. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  10. Bude dobre!
  1. Sú vaše deti teraz viac na nete?Zoberte ich na www.detinanete.sk
  2. Pri kúpe klimatizácie sa oplatí poznať aj druhý názor
  3. Vo VÚB si odložíte splátky až na 9 mesiacov
  4. Aby nám Veľká noc nezostala ležať v žalúdku...
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  7. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  8. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  9. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  10. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 55 424
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 36 439
  3. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 25 469
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho 18 397
  5. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT! 17 643
  6. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná? 16 939
  7. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace 16 363
  8. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 14 125
  9. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 13 064
  10. Bude dobre! 12 912

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Marčeka odsúdili za vraždu Kuciaka na 23 rokov

Ide už o tretí trest za vraždu novinára a jeho snúbenice.

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.
Prezidentka Zuzana Čaputová sa stretla s premiérom Igorom Matovičom a predsedom parlamentu Borisom Kollárom.
Blog Ľubomíry Romanovej

Pľúcne ventilátory nie sú samospasiteľné

Aplikovať umelú ventiláciu, nie je ako stláčať gombíky na automatickej práčke.

Takto vyzerá pľúcny ventilátor, ktorý pre španielske zdravotníctvo vyrába domáca automobilka Seat
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Hnusobu nevykynožíte, zmierte sa s tým

Nech premiér konečne povie parametre a ciele svojho "blackoutu".

Peter Tkačenko