Článok pokračuje pod video reklamou
MARANELLO. Ferrari v stredu večer zverejnilo prvé fotografie svojho nového cestovného GT. Dostalo meno po hlavnom meste Talianska, má dve sedadlá a dizajn s čistými líniami, ktorý odkazuje na minulosť značky.
Ferrari má v ponuke cestných áut niekoľko kategórií, nová Roma patrí k základným modelom s koncepciou prevzatou z Portofina.
Elegantné GT má vpredu pod kapotou 3,8-litrový vidlicový osemvalec, ktorý výkon 456 kW, teda 620 koní prenáša na zadné kolesá. Maximálny krútiaci moment je 760 Newtonmetrov a Roma ho dosahuje v rozmedzí 3 000 až 5 750 otáčok za minútu.
Z nuly na stovku Roma zrýchli za 3,4 sekundy, z pokoja na dvesto za 9,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 kilometrov za hodinu.

S Portofinom nemá Roma spoločný ani interiér, prvá fotografia ukazuje pomerne výrazne oddelené pracovisko vodiča od sedadla spolujazdca pomocou masívneho stredového tunela.
Čím auto najviac zaujme, je nepochybne minimalistický dizajn. Časy trochu ťažko pôsobiacej Californie sú preč, no silueta s dlhou kapotou ostáva zachovaná. Nízko umiestnená predná mriežka pripomína model 456 GT zo začiatku 90. rokov.

Z bočného profilu zase predné svetlá nenápadne odkazujú na Ferrari Daytona z roku 1968, ktoré malo výrazne veľké smerovky.
Talianska automobilka z Maranella tento rok chrlí až nezvyklo veľa noviniek. Spomeňme napríklad F8 Tributo a z neho odvodený Roadster, hybridný hyperšportiak SF90 Stradale aj dvanásťvalcové Ferrari 812 GTS.
O novinke Roma zatiaľ viac informácií nepoznáme, výstavnú premiéru bude mať zrejme na jarnom autosalóne v Ženeve.
