SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Prvým plug-in hybridným Citroënom je luxusný C5 Aircross

Ekologická novinka prišla o pohon všetkých kolies.

Citroën C5 Aircross HybridCitroën C5 Aircross Hybrid(Zdroj: Citroen)

Francúzsky Citroën predstavil svoj prvý automobil využívajúci plug-in hybridnú technológiu. Na vstup do ekologického sveta s možnosťou jazdy s nulovými emisiami si vybral najluxusnejšie SUV zo svojej aktuálnej ponuky.

Citroën C5 Aircross nesie v názve trochu zavádzajúce označenie Hybrid, avšak ide o klasický plug-in hybrid s možnosťou dobíjania akumulátora jednosmerným elektrickým prúdom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na čisto elektrický pohon prejde komfortné SUV podľa normy WLTP štandardných 50 kilometrov. Určitú zásobu elektrickej energie si však vodič bude môcť ušetriť. Režim Save využije napríklad vtedy, ak plánuje vjazd do bezemisnej mestskej zóny.

Súvisiaci článok Mitsubishi Outlander PHEV má chuť sa neustále zdokonaľovať (test) Čítajte 

V prvom plug-in hybridnom Citroëne sa nachádza palubná nabíjačka na jednosmerný prúd s výkonom 7,4 kW. Pri kúpe domáceho wallboxu tak majiteľ dobije C5 Aircross približne za dve hodiny. Z klasickej zásuvky mu však plné dobitie potrvá približne sedem hodín.

Verejné rýchlonabíjacie stanice, ktoré využívajú striedavý prúd bude teda Citroën bez akéhokoľvek záujmu obchádzať. Aj vďaka tomu však výrobca deklaruje osemročnú záruku na batériu.

S pohonom všetkým kolies sa nepočítalo

Ekologický Citroën C5 Aircross sa od štandardnej verzie na prvý pohľad líši len minimálne. Podstatné rozdiely sa ukážu až pri bližšom preskúmaní použitej techniky.

Pre aspoň čiastočné vizuálne odlíšenie si môžete objednať príplatkový balík so špecifickými modrými doplnkami Anodised Blue vrátane ochrany Airbump.

Pod kapotou novinky sa nachádza známy preplňovaný 4-valec 1,6 PureTech, ktorý disponuje výkonom 180 koní (132 kW). Ten spolupracuje s elektromotorom s výkonom 80 kW, ktorý je umiestnený medzi spaľovacím motorom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8.

Maximálny výkon hybridného systému je 225 koní (165 kW) a krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm. Nevýhodou plug-in hybridného Citroënu C5 Aircross je absencia druhého elektromotoru nad zadnou nápravou.

K dispozícii je práve z tohto dôvodu výlučne pohon prednej nápravy, takže koncernovým súrodencom z Peugeotu a DS môže ekologický Citroën pohon 4x4 len ticho závidieť.

Jeho veľkou výhodou však aj naďalej zostávajú pohodlné jazdné vlastnosti. Vďačí za ne vzperám MacPherson vpredu a tiež viacprvkovej zadnej náprave Multilink. Keďže akumulátory pridali autu na váhe, Citroën siahol ešte aj po hydraulických dorazoch.

V interiéri plug-in hybridného SUV sa ešte nachádzajú digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2 palca a tiež 8-palcový dotykový displej. Tie sú špeciálne upravené pre potreby automobilu využívajúceho elektrický pohon.

Slovenská cena za prvý plug-in hybridný Citroën zatiaľ nie je známa, no na domácom francúzskom trhu začína ekologické SUV na sume 39 950 eur.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  2. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  3. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  4. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  5. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  6. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  7. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  9. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  10. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  1. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  2. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  3. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  4. ŠKODA AUTO Slovensko vysadila v Petržalke stromovú alej
  5. Predíďte úniku dokumentov. Označkujte ich
  6. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  7. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  8. Prohibition of competition after employment termination
  9. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  10. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  1. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 22 773
  2. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 21 716
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 13 226
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 12 147
  5. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 12 020
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 808
  7. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 8 568
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 238
  9. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 7 883
  10. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 744

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Stručný návod pre členov vlády, ktorí nechcú byť členmi vlády

Čo je a čo nie je demisia.

Ministerka Kalavská.
Komentár Zuzany Kepplovej

SAV proti Blahovi

Blaha odvodzuje veľkú časť svojej aury z pozície akademika.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq
Ilustračné foto
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.