SME
reklama

Peugeot 2008 začal napodobňovať väčšieho brata (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008 (Zdroj: Peugeot )

AIX-EN-PROVENCE. Prvá generácia Peugeotu 2008 vstúpila na európsky trh už v roku 2013 ako nepriamy nástupca malého kombi 207 SW. Za šesť rokov predaja si mestský crossover vybudoval nielen dobré meno, ale aj pomerne stabilnú pozíciu v predajnosti.

Svet automobilov však neustále napreduje a konkurencia v segmente malých SUV sa každým rokom dramaticky rozrastá. Francúzsky Peugeot nechcel pozerať ostatným výrobcom na chrbát a preto prišiel s druhou generáciou "dvetisícosmičky".

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem aktuálneho dizajnového jazyka značky dostala novinka tiež i-Cockpit najnovšej generácie s 3D zobrazením údajov na prístrojovej doske a v otázke pohonu sa vie spoľahnúť aj na elektrickú energiu.

My sme sa na zoznámenie s novým Peugeotom vybrali do vinárskej oblasti neďaleko Marseille. O ambíciách druhej generácie modelu 2008 sme sa totiž chceli presvedčiť na vlastnej koži. Ako horúca mestská novinka obstála? Je lepšia ako Renault Captur alebo Škoda Kamiq?

Súvisiaci článok Druhá generácia Peugeotu 2008 je hranatá a aj na elektrinu Čítajte 

Francúzi kladú dôraz na dizajn

Peugeot 2008 v porovnaní s predchodcom výrazne narástol a je to vidno na prvý pohľad. Zatiaľ čo prvá generácia mala na dĺžku 4,16 metra, novinka meria už 4,30 metra. Je meter a pol vysoká a takmer 1,80 metra široká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svojimi rozmermi už začína pripomínať väčšie SUV 3008, avšak dizajnovo sa približuje aj k mestskému modelu 208. Crossover stavil na mohutnosť, ostré hrany a výrazne prelisy karosérie, čim dáva jasne najavo, že sa chce od konkurentov odlíšiť.

Peugeot 2008 stojí na novej podvozkovej platforme CMP. Práve vďaka tomu má oproti predchodcovi väčší rázvor kolies a tiež vnútorný priestor. Kufor narástol z 360 na 434 litrov, teda v prípade verzie so spaľovacím motorom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6AZ3 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu