SME
Nedeľa, 26. január, 2020 | Meniny má Tamara

Peugeot 2008 začal napodobňovať väčšieho brata (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008 (Zdroj: Peugeot )

AIX-EN-PROVENCE. Prvá generácia Peugeotu 2008 vstúpila na európsky trh už v roku 2013 ako nepriamy nástupca malého kombi 207 SW. Za šesť rokov predaja si mestský crossover vybudoval nielen dobré meno, ale aj pomerne stabilnú pozíciu v predajnosti.

Svet automobilov však neustále napreduje a konkurencia v segmente malých SUV sa každým rokom dramaticky rozrastá. Francúzsky Peugeot nechcel pozerať ostatným výrobcom na chrbát a preto prišiel s druhou generáciou "dvetisícosmičky".

Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem aktuálneho dizajnového jazyka značky dostala novinka tiež i-Cockpit najnovšej generácie s 3D zobrazením údajov na prístrojovej doske a v otázke pohonu sa vie spoľahnúť aj na elektrickú energiu.

My sme sa na zoznámenie s novým Peugeotom vybrali do vinárskej oblasti neďaleko Marseille. O ambíciách druhej generácie modelu 2008 sme sa totiž chceli presvedčiť na vlastnej koži. Ako horúca mestská novinka obstála? Je lepšia ako Renault Captur alebo Škoda Kamiq?

Súvisiaci článok Druhá generácia Peugeotu 2008 je hranatá a aj na elektrinu Čítajte 

Francúzi kladú dôraz na dizajn

Peugeot 2008 v porovnaní s predchodcom výrazne narástol a je to vidno na prvý pohľad. Zatiaľ čo prvá generácia mala na dĺžku 4,16 metra, novinka meria už 4,30 metra. Je meter a pol vysoká a takmer 1,80 metra široká.

Svojimi rozmermi už začína pripomínať väčšie SUV 3008, avšak dizajnovo sa približuje aj k mestskému modelu 208. Crossover stavil na mohutnosť, ostré hrany a výrazne prelisy karosérie, čim dáva jasne najavo, že sa chce od konkurentov odlíšiť.

Peugeot 2008 stojí na novej podvozkovej platforme CMP. Práve vďaka tomu má oproti predchodcovi väčší rázvor kolies a tiež vnútorný priestor. Kufor narástol z 360 na 434 litrov, teda v prípade verzie so spaľovacím motorom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6AZ3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6AZ3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Bödör stratil pamäť, prokurátor to chce preveriť

Čo sa udialo na súde s vrahmi Kuciaka a Kušnírovej.

Podcast Dobré Ráno.
Kobe Bryant.
Stĺpček Petra Schutza

Lunter a Lunter by mali žiadať o pardon

O probléme s kotlebovskými dodatkami vedeli dosť dlho.

Peter Schutz

Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu

Matovičovi výlet do Cannes zrejme pomohol. V najnovšom Focuse rástol najviac.

Neprehliadnite tiež

Zo Smartu je šikovný elektromobil (prvá jazda)

Auto dostalo aplikáciu na zmeranie nákupu.

Smart EQ Forfour

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line

LADA v Európe končí a sťahuje sa späť do Ruska

Dôvodom sú príliš prísne emisné limity.

Seat Arona CNG