SME
Piatok, 3. apríl, 2020 | Meniny má Richard

Audi Q7 TFSI e: Luxusné SUV vie znovu jazdiť aj na baterky

Do predaja vstupuje v dvoch výkonnostných verziách.

Audi Q7 TFSI e quattroAudi Q7 TFSI e quattro (Zdroj: Audi )

BRATISLAVA. Spojenie Audi Q7 s plug-in hybridnou technológiou sa na našom trhu už objavilo. Nemecká automobilka predstavila pred štyrmi rokmi model, ktorý niesol označenie e-tron, pričom elektromotor vtedy spolupracoval s trojlitrovým naftovým agregátom.

Aktuálne sa Audi k plug-in hybridnému pohonu pri modeli Q7 vracia, avšak v mierne pozmenenej podobe. Unikátna spolupráca nafty a elektrickej energie skončila a dieselový motor 3.0 TDI nahrádza benzínový variant.

Článok pokračuje pod video reklamou

Záujemcovia o ekologickú novinku z dielne koncernu Volkswagen si budú môcť vyberať dokonca z dvoch výkonnostných verzií. V oboch prípadoch však dostanú pohon všetkých kolies i osem-stupňovú automatickú prevodovku.

Dvierka "nádrže" nájdete na oboch stranách

Plug-in hybridné SUV sa od klasickej benzínovej verzie na prvý pohľad vôbec nelíši. Ak sa však prejdete okolo auta zbadáte, že viečko nádrže je umiestnené na pravej i ľavej strane.

V skutočnosti sa však tankovacie hrdlo nahádza len za jednými dvierkami. Po otvorení druhých, na vodiča zažmurká nabíjací konektor typu 2.

Srdcom ekologickej verzie modelu Q7 zostáva benzínový vidlicový šesťvalec s turbodúchadlom, ktorý spolupracuje s elektromotorom integrovaným do automatickej prevodovky.

Samotný motor dosahuje v slabšom vyladení výkon 340 koní (250 kW) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Ide teda o presne tie isté parametre, ktorými sa chváli klasické benzínové Audi Q7.

V prípade plug-in hybridu však šesťvalec dopĺňa ešte elektromotor, ktorý zo seba dokáže vydolovať ďalších 128 konských síl (94 kW) a 350 Nm točivého momentu.

Audi Q7 55 TFSI e quattro teda ponúka kombinovaný výkon 381 koní (280 kW) a najvyšší krútiaci moment 600 Nm. Náročnejší klienti však môžu siahnuť aj po verzii 60 TFSI e quattro, ktorá disponuje výkonom až 456 koní (335 kW) a točivý moment dosahuje hodnotu 700 Nm.

Lítium-iónová batéria, ktorá má kapacitu 17,3 kWh dostala samostatný chladiaci okruh. Podľa WLTP prejde Audi Q7 na čisto elektrický pohon približne 40 kilometrov a maximálna rýchlosť je v elektrickom režime obmedzená na 135 km/h.

Luxusné SUV s plug-in hybridnou technológiou na palube dokáže vďaka systému rekuperácie ubrzdiť až 90 percent bežných situácii výhradne elektromotorom. Do rýchlosti 20 km/h je počas jazdy aktivovaná aj zvuková výstraha. Jej zvuk po rozbehnutí na vyššiu rýchlosť postupne zaniká.

Plug-in hybridné Audi Q7 sa u nás dostane do predaja pravdepodobne ešte tento rok. Za akú cenu sa bude dať na Slovensku kúpiť zatiaľ nevieme. Na nemeckom trhu však verzia 55 TFSI e začína na sume takmer 75-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  2. Aby nám Veľká noc nezostala ležať v žalúdku...
  3. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  4. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  5. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  6. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  7. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  8. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  9. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  10. Bude dobre!
  1. Aby nám Veľká noc nezostala ležať v žalúdku...
  2. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  3. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  4. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  5. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  6. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  7. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  8. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  9. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  10. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 40 891
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 22 482
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 17 952
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 17 257
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 15 146
  6. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná? 11 824
  7. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 899
  8. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho 10 534
  9. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 498
  10. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 966

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Elektromobily, SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

Jeden deň niečo povie, na druhý to už neplatí. Premiér Igor Matovič

Je to pozostatok jeho opozičnej politiky, vraví Mesežnikov.

Premiér Matovič niekedy odpovedá na otázky novinárov aj dve hodiny.
Podcast Dobré Ráno.
Koronavírus pod mikroskopom.