SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Mitsubishi ASX je auto, na ktoré sa treba dobre vyspať (test)

Nový motor je najlepší argument ku kúpe.

Mitsubishi ASX (Zdroj: Peter Kálmán)

Mitsubishi ASX sme si prvýkrát vyskúšali pred desiatimi rokmi. Áno, znie to neuveriteľne, ale stále je reč o tej istej generácii.

Keď sme si išli po kľúče od najnovšej verzie, ktorá minulý rok prešla výrazným faceliftom, mali sme zmiešané pocity. Dokáže tento omladený dinosaurus držať krok s dnešnou dobou? Veľa sme od neho nečakali, no o to viac nás prekvapil.

Dlhý japonský život

Príbeh kompaktného crossoveru z Japonska sa začal v roku 2007 formou štúdie Concept-cX a o dva roky neskôr prišla premiéra sériovej verzie.

Mitsubishi ASX vtedy dostalo modulárnu podvozkovú platformu známu ako Project Global. Už z názvu vyplýva, že ju použil napríklad Lancer a dodnes ju má Outlander, s ktorým ASX zdieľa identický rázvor kolies 2 670 mm. Previsy vpredu aj vzadu sú samozrejme výrazne kratšie, čo z neho robí šikovné auto do mesta.

Za desať rokov sa toho vo svete áut zmenilo skutočne veľa a prispôsobiť sa muselo aj ASX. Prekvapivo mu trendy posledných rokov neuškodili, práveže z neho spravili výrazne lepšie auto, než sme zažili pri testovaní v roku 2017.

Tou najdôležitejšou zmenou bolo pridanie troch ingrediencií, ktoré pomohli zlepšiť celkový dojem. Sú to motor, nová automatická prevodovka a návrat pohonu všetkých kolies, ktorý posledné roky nebol v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nový motor ako hlavný argument

Na naftovú verziu 1.8 D-ID sme už dávno zabudli, no minulosťou je dnes aj najrozšírenejšia benzínová motorizácia 1.6 MIVEC s výkonom 117 koní.

Ak čakáte, že atmosférický štvorvalec nahradil preplňovaný trojvalec, ako v prípade Suzuki Vitara, tak pozor.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6DQ9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6DQ9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1