SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Mitsubishi ASX je auto, na ktoré sa treba dobre vyspať (test)

Nový motor je najlepší argument ku kúpe.

Mitsubishi ASX (Zdroj: Peter Kálmán)

Mitsubishi ASX sme si prvýkrát vyskúšali pred desiatimi rokmi. Áno, znie to neuveriteľne, ale stále je reč o tej istej generácii.

Keď sme si išli po kľúče od najnovšej verzie, ktorá minulý rok prešla výrazným faceliftom, mali sme zmiešané pocity. Dokáže tento omladený dinosaurus držať krok s dnešnou dobou? Veľa sme od neho nečakali, no o to viac nás prekvapil.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhý japonský život

Príbeh kompaktného crossoveru z Japonska sa začal v roku 2007 formou štúdie Concept-cX a o dva roky neskôr prišla premiéra sériovej verzie.

Mitsubishi ASX vtedy dostalo modulárnu podvozkovú platformu známu ako Project Global. Už z názvu vyplýva, že ju použil napríklad Lancer a dodnes ju má Outlander, s ktorým ASX zdieľa identický rázvor kolies 2 670 mm. Previsy vpredu aj vzadu sú samozrejme výrazne kratšie, čo z neho robí šikovné auto do mesta.

Za desať rokov sa toho vo svete áut zmenilo skutočne veľa a prispôsobiť sa muselo aj ASX. Prekvapivo mu trendy posledných rokov neuškodili, práveže z neho spravili výrazne lepšie auto, než sme zažili pri testovaní v roku 2017.

Tou najdôležitejšou zmenou bolo pridanie troch ingrediencií, ktoré pomohli zlepšiť celkový dojem. Sú to motor, nová automatická prevodovka a návrat pohonu všetkých kolies, ktorý posledné roky nebol v ponuke.

Nový motor ako hlavný argument

Na naftovú verziu 1.8 D-ID sme už dávno zabudli, no minulosťou je dnes aj najrozšírenejšia benzínová motorizácia 1.6 MIVEC s výkonom 117 koní.

Ak čakáte, že atmosférický štvorvalec nahradil preplňovaný trojvalec, ako v prípade Suzuki Vitara, tak pozor.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6DQ9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6DQ9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour