SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Čínska limuzína chce konkurovať Mercedesu či BMW

Európskych rivalov poráža najmä v rozmeroch.

Hongqi H9Hongqi H9 (Zdroj: Carcoops)

PEKING. Ak sa v Európe povie čínske auto, väčšina ľudí si predstaví nepodarenú kópiu niektorej zo svetových automobiliek. Ideálne s mizernou kvalitou použitých materiálov a lacno pôsobiacim spracovaním.

Uznávame, ešte stále sa na čínskom trhu objavujú autá, ktoré takúto charakteristiku spĺňajú.

Najstarší čínsky výrobca automobilov Hongqi sa však riadi inou filozofiou. Dôkazom toho je aj najnovší model H9, ktorý chce v Ázii podkúriť európskym konkurentom.

Súvisiaci článok Rolls-Royce Cullinan: Jazdili sme na najdrahšom SUV na svete Čítajte 

Vývoj H9 začal v roku 2017, teda rok predtým, ako sa šéfdizajnérom Hongqi stal Giles Taylor, odídenec z Rolls-Roycu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Príchod človeka, ktorý sa podpísal pod úspech Phantoma či Cullinanu však pri pohľade na čínsku novinku cítiť. Najmä ak sa na ňu pozeráte spredu.

Mohutná maska chladiča je totiž celá chrómová a doplnená o úzke predné svetlá. Akoby sa nad ňou vznášala aura aristokratických limuzín so soškou Spirit of Ecstasy na kapote.

Okrem Rolls-Royce vám však Hongqi H9 môže pripomínať aj Bentley či Cadillac. Inšpirácia svetovou automobilovou elitou je teda v prípade luxusnej čínskej limuzíny jasná, avšak nejde kópiu konkrétneho auta.

Najväčší konkurenti modelu H9 BMW rady 5, Mercedes-Benz triedy E alebo Audi A6 sa na čínskom trhu predávajú v predĺžených verziách. Ani to však nestačí, aby sa rozmerovo vyrovnali novému Hongqi.

Čínsky zástupca vyššej strednej triedy totiž na dĺžku meria vyše 5,2 metra, pričom rázvor kolies má viac ako tri metre. Ázijskí pasažieri si teda môžu vychutnávať obrovský priestor na nohy, aký v európskych automobiloch nenájdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako v nemeckej prémii

Interiér nám pripomína Mercedes, no možno ide iba o náhodu. Každopádne sú v ňom použité kvalitné materiály ako koža, chróm a drevo. Číňania samozrejme nezabudli na veľké displeje, z ktorých jeden slúži ako digitálny štít a pomocou druhého vodič ovláda infotainment.

Vzadu sa nachádza dvojica elektricky ovládaných, luxusných kresiel. dotykové displeje a prirodzene množstvo priestoru. Hongqi by sa však mal dať kúpiť aj vo verzii s klasickou zadnou lavicou pre troch pasažierov.

"Len" so šesťvalcom

Pod kapotou prepychového čínskeho automobilu sa môže nachádzať buď dvojlitrový štvorvalcový turbomotor s výkonom 252 koní a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm, alebo vidlicový šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 272 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm.

Skryť Vypnúť reklamu

Oba motory spolupracujú s automatickou prevodovkou a poháňaná je výlučne zadná náprava.

Hongqi H9 je zatiaľ určený len pre čínsky trh. Postupnými krokmi však pomaly ale isto útočí aj na európsku konkurenciu. Z tohto dôvodu nie je vylúčené, že už onedlho môže Číňan preraziť aj na starom kontinente.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 603
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 762
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 854
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 243
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 506
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 016
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 845
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 204
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 8 861
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
BMW, Čína
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Potvrdili ďalšie úmrtia, nitrianska nemocnica má už 115 nakazených zamestnancov (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Ilustračná fotografia.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Monika Jankovská v rukách polície.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.