SME
Streda, 19. február, 2020 | Meniny má Vlasta

Smart sa nadobro zbavil spaľovacích motorov a urobil dobre (prvá jazda)

Auto dostalo aplikáciu na zmeranie nákupu.

Smart EQ Forfour (Zdroj: Peter Kálmán)

VALENCIA. Dnes sa čoraz častejšie hovorí o mikromobilite a hľadaní dopravných prostriedkov, ktoré by vo veľkých mestách zabrali čo najmenej miesta.

Jedno také mikroauto je tu pritom s nami už vyše 20 rokov, hoci stále tak trochu hľadá svoje poslanie. Je ním Smart, ktorý je odteraz už iba elektrický. Ako sa s ním jazdí a čo dokáže ponúknuť, sme zisťovali v uliciach španielskej Valencie.

História značky Smart je celkom zaujímavá, priblížme si ju na úvod aspoň v skratke. Nemusíme sa tváriť, že drobné autá neexistovali už dávno v minulosti, veď spomeňme si na BMW Isetta, ktoré pripomínalo chladničku na kolesách alebo plátený Velorex.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto autá však nevznikli ako imidžovky, ktoré by mali byť atraktívne pre mladých alebo by sa snažili vyriešiť problém s parkovaním v meste.

Presne takýto nápad nosil roky v hlave Nicolas Hayek, podnikateľ a zakladateľ populárnych švajčiarskych hodiniek Swatch. Chcel svetu ponúknuť drobné dvojmiestne auto, ktoré by si zákazník nakonfiguroval presne podľa svojich predstáv, rovnako ako hodinky Swatch.

Hayek svoj nápad ponúkal viacerým automobilkám, no za radom ho všetky odmietali, pretože bol finančne dosť náročný a zisk ostával otázny. Jediný, kto sa nakoniec rozhodol zariskovať, bol Mercedes, a tak s firmou Swatch v roku 1994 podpísal spoluprácu. Výsledkom bola značka Micro Compact Car (MCC).

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6G8A na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6G8A na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mobilita

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Pre kontaky s Kočnerom môžu Mamojku z Ústavného súdu vylúčiť

Funkčné obdobie ústavných sudcov je dvanásť rokov.

Mojmír Mamojka.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Petra Schutza

Mimoriadna schôdza nie je legitímna

Fico povedal, že schôdza je legitímna. Čo je, najjemnejšie povedané, zavádzanie.

Peter Schutz
Adriana Pašková počas Newyorského Týždňa módy

Neprehliadnite tiež

Hyundai prichádza s novou generáciou i20, bude najlepšia v segmente

Prvýkrát dostane aj mild-hybridnú verziu s nižšou spotrebou

Hyundai i20
Ferrari F40 pred požiarom.
Erhard Schnell

Autobest vyhlásil víťazov: Najlepší je Opel Corsa

Dizajnér prvej modernej Octavie mieri do siene slávy.

Opel Corsa