DS7 Crossback 1,6 PureTech 225 | |
Cena od / verzia od (eur) | 28 990 / 39 190 |
Priemerná spotreba (NEDC) / test (l) | 5,9 / 8,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 555 / 1 752 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 738; 4 573; 1 891; 1 625 |
Ešte v 90. rokoch väčšina automobiliek ponúkala modely vyššej strednej triedy. Boli to veľké komfortné sedany s luxusnou výbavou a imidžom reprezentatívnych áut pre podnikateľov.
Spomeňme si napríklad na Mazdu Xedos, Nissan Maxima, Peugeot 605 či Ford Scorpio, ale aj Renault Safrane a samozrejme Citroen XM. Dnes už žiadne z týchto áut neexistuje. Segment sa vykryštalizoval do podoby nemeckej prémie, ktorú tvorí najmä trio Mercedes, BMW a Audi.
Posledné pokusy neprémiových značiek udržať v ponuke vlajkové lode, boli po roku 2000 často bizarné a so snahou zabaliť auto do avantgardného obalu. Občas takýchto "jednorožcov " akými boli Citroen C6, Renault VelSatis, Lancia Thesis či Fiat Croma ešte na ceste stretneme, no patria už do histórie.
Ďalšie pokusy definitívne zabrzdila kríza, no Francúzi sa puncu luxusu jednoducho nechcú vzdať. Dôkazom je mladá značka DS Automobiles patriaca od roku 2015 do skupiny PSA.
Jej prvým samostatným výtvorom je model DS7 Crossback, ktorý sa svetu prvýkrát ukázal v roku 2017 a to vo veľkom štýle. S autom sa totiž zviezol francúzsky prezident Emmanuel Macron počas svojej inaugurácie.
Značka zjavne nechcela nechať nič na náhodu, preto začala segmentom, ktorý každému výrobcovi v uplynulých rokoch priniesol ovocie - kompaktným SUV.
Decentná avantgarda
Už prvý pohľad na francúzskeho elegána prezrádza, že Francúzi upustili od extravagantných kreácií. DS7 Crossback pôsobí uhladene. Prednou maskou, ale aj zadnými svetlami, ktoré sa vyklápajú spolu s dverami, nám Crossback trochu pripomína Audi Q5.