SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident

Auto sa vie vopred pripraviť na výtlky.

DS7 Crossback (Zdroj: Marek Čepa)
DS7 Crossback 1,6 PureTech 225
Cena od / verzia od (eur)28 990 / 39 190
Priemerná spotreba (NEDC) / test (l)5,9 / 8,3
Objem batožinového priestoru (l)555 / 1 752
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 738; 4 573; 1 891; 1 625

Ešte v 90. rokoch väčšina automobiliek ponúkala modely vyššej strednej triedy. Boli to veľké komfortné sedany s luxusnou výbavou a imidžom reprezentatívnych áut pre podnikateľov.

Spomeňme si napríklad na Mazdu Xedos, Nissan Maxima, Peugeot 605 či Ford Scorpio, ale aj Renault Safrane a samozrejme Citroen XM. Dnes už žiadne z týchto áut neexistuje. Segment sa vykryštalizoval do podoby nemeckej prémie, ktorú tvorí najmä trio Mercedes, BMW a Audi.

Posledné pokusy neprémiových značiek udržať v ponuke vlajkové lode, boli po roku 2000 často bizarné a so snahou zabaliť auto do avantgardného obalu. Občas takýchto "jednorožcov " akými boli Citroen C6, Renault VelSatis, Lancia Thesis či Fiat Croma ešte na ceste stretneme, no patria už do histórie.

Ďalšie pokusy definitívne zabrzdila kríza, no Francúzi sa puncu luxusu jednoducho nechcú vzdať. Dôkazom je mladá značka DS Automobiles patriaca od roku 2015 do skupiny PSA.

Jej prvým samostatným výtvorom je model DS7 Crossback, ktorý sa svetu prvýkrát ukázal v roku 2017 a to vo veľkom štýle. S autom sa totiž zviezol francúzsky prezident Emmanuel Macron počas svojej inaugurácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Značka zjavne nechcela nechať nič na náhodu, preto začala segmentom, ktorý každému výrobcovi v uplynulých rokoch priniesol ovocie - kompaktným SUV.

Decentná avantgarda

Už prvý pohľad na francúzskeho elegána prezrádza, že Francúzi upustili od extravagantných kreácií. DS7 Crossback pôsobí uhladene. Prednou maskou, ale aj zadnými svetlami, ktoré sa vyklápajú spolu s dverami, nám Crossback trochu pripomína Audi Q5.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6HM9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6HM9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo 705 prípadov nákazy a ďalších šesť úmrtí (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.
Cynická obluda

Terazky budeme testovať

Testovanie vraj nezvládnu zabezpečiť zdravotníci, lebo zdravotníctvo utrpelo vládou Smeru. Tak ho zabezpečí armáda.

Komentár Petra Schutza

Vláda sa v hysterickom kŕči vrhla na logistickú divočinu

Fiasko by znamenalo nielen stratu dvesto miliónov, ale aj znemožnenie krajiny.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric