Hyundai Ioniq Electric+ | |
Cena od / verzia od (eur) | 35 990 / 38 990 |
Spotreba výrobca / test (kWh) | 13,8 / 17,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 462 / 1 417 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 700; 4 470; 1 820; 1 475 |
Nástup elektromobilov bol pred desiatimi rokmi pomerne nesmelý. Elektrické autá boli drahé, museli robiť veľké kompromisy a najmä počas svojho života neprechádzali výraznejšími technologickými zmenami.
Dnes si automobilky už takýto prístup nemôžu dovoliť, pretože vývoj elektromobilov rýchlo napreduje. Dokonca tak rýchlo, že Hyundai Ioniq už po dvoch rokoch na trhu prechádza faceliftom.
Auto patrí medzi menej nápadné elektromobily, čomu zodpovedá aj klasická prístrojová doska, na akú sme zvyknutí zo súčasných Hyundaiov.
Že nejde o bežné auto však napovedá silueta s klesajúcou strechou a horizontálne rozdeleným zadným sklom. Takéto riešenie automobilky volia vždy, keď chcú upozorniť, že ide o nevšedné auto, stačí si spomenúť na Toyotu Prius, Hondu Insight či Opel Ampera.
Vynovený Ioniq spoznáte podľa pozmenenej prednej masky. LED svetlá majú výraznejší dizajn, denné svietenie v nárazníku tiež prešlo zmenou. Ioniq v elektrickej verzii mal namiesto mriežky chladiča hladký šedý plast, teraz sú v ňom vyryté vlnky a pribudla aj dvojica nenápadných otvorov pre aktívne chladenie systému.
Štandardne sú tieto prieduchy zatvorené, auto ich použije len keď potrebuje prísun studeného vzduchu. Hyundai vylepšil aj detaily, ako napríklad nekvalitne pôsobiaci znak automobilky, či pozmenená grafika zadných LED svetiel.