SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9DS9 (Zdroj: DS)

PARÍŽ. V čase, keď sa zdalo, že do segmentu áut vyššej strednej triedy už nepríde žiadna nová značka, je tu francúzska vlajková loď DS9.

Luxusný sedan bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a trúfne si na nemeckú konkurenciu.

Značka DS patriaca do francúzskeho koncernu PSA plánuje tento rok uviesť hneď dva nové modely k existujúcej dvojici SUV DS3 Crossback a DS7 Crossback.

Kým štvrtá novinka bude mať tiež blízko k SUV, tretia je prekvapivo klasický sedan. Tentokrát sa dokonca nekonajú ani výrazné dizajnové úlety.

Auto stojí na podvozkovej platforme EMP2, ktorú využíva napríklad Peugeot 508. Oproti nemu však ide o výrazne dlhší sedan.

Článok pokračuje pod video reklamou

Väčší, než sa zdá

S dĺžkou 4 930 mm mieri k rivalom ako Audi A6, Mercedes triedy E či BMW radu 5. Nájde sa aj niekoľko nevšedných detailov, ako napríklad úzky LED pás zasahujúci hlboko do predného nárazníka, kľučky zapustené do dverí a najzaujímavejší prvok - smerovky umiestnené v horných okrajoch zadného skla.

Takéto riešenie napovedá, že sa dizajnéri inšpirovali v pôvodnom Citroene DS z roku 1955.

Odvtedy prešlo 65 rokov a zároveň 50 rokov od premiéry luxusného Citroenu SM, ktorý mal motor z Maserati. Ideálna príležitosť naviazať na tradíciu francúzskych vlajkových lodí.

Interiér je vo veľkej miere prevzatý z DS7 Crossback, najmä čo sa týka prístrojovej dosky s mohutným stredovým tunelom a centrálnej obrazovky. Opäť vidieť, že niektoré komponenty sú prevzaté z citroenov a peugeotov, čo však v kombinácii s kvalitnými materiálmi nijak neprekáža.

Interiér môže byť v rôznych farbách a prístrojová doska potiahnutá kožou alebo alcantarou.

Na zadných sedadlách by mala mať posádka kráľovsky veľa miesta a to najmä vďaka rázvoru kolies 2 900 mm, čo je napríklad viac ako pri priestrannej Škode Superb.

Najprv s elektrinou

DS9 príde najprv ako plug-in hybrid s označením E-Tense. Ten kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s 80 kW elektromotorom a 11,9 kWh batériou. Systémový výkon prenášaný na predné kolesá je v takom prípade 250 koní.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident Čítajte 

Neskôr sa objaví aj silnejšia plug-in hybridná verzia, ktorá už ponúkne inteligentný pohon všetkých kolies a výkon až 360 koní.

Čisto elektrický dojazd je okolo 50 kilometrov a nabíjanie cez 7,4 kW palubnú nabíjačku by nemalo trvať dlhšie ako 1,5 hodiny.

Nasledovať budú aj lacnejšie verzie DS9 len s benzínovým motorom PureTech a výkonom 225 koní. Vo všetkých prípadoch je štandardom osemstupňová automatická prevodovka.

Kto sa tešil, že s francúzskou limuzínou sa vráti slávne hydropneumatické pruženie, bude asi trochu sklamaný. Viacprvková zadná náprava a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty, sú však dobrým predpokladom pre prémiový komfort.

Aj výbava zodpovedá snahe o návrat do segmentu vyššej strednej triedy. Z jazdných asistentov spomeňme poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom a aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, ako aj systém automatického parkovania.

V predaji sa objaví DS9 do konca roka, základná cena sa odhaduje mierne pod 40-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  9. Bude dobre!
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  1. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  9. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  10. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 39 513
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 21 386
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 18 319
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 16 834
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 14 302
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 925
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 432
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 761
  9. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná? 9 393
  10. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 284

Téma: Sedany

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Limuzíny, Autosalón Ženeva 2020