SME
reklama

BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby

Dojazd má vystačiť na 600 kilometrov.

BMW i4 ConceptBMW i4 Concept (Zdroj: BMW )

MNÍCHOV. BMW svoju elektrickú éru odštartovalo v roku 2013 kompaktným modelom i3. Potom však nemecká automobilka pracovala skôr na plug-in hybridoch a okolo modelov elektrickej divízie i ostalo akosi ticho. Ide však o ticho pred prívalom ďalších elektromobilov.

V Ženeve sa mal predstaviť i4 Concept, ktorý veľkosťou aj tvarom karosérie zacieli na konkurenčnú Teslu Model 3. Sériovej podoby sa dočkáme až budúci rok, ale už teraz vidieť, že koncept nemá ďaleko od finálnej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tentoraz ide o štvordverové kupé, ktoré rozhodne nepôsobí tak kontroverzne ako mestský model i3. Teda, až na prednú masku. Tá pre veľké ľadvinky vyvoláva rozporuplné dojmy a verejnosť rozdeľuje na dve skupiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednej sa nový dizajnový jazyk BMW nepáči, druhá v ňom vidí odkaz na staré modely zo 70. a 80. rokov, ktoré mali tiež výrazné vertikálne orientované ľadvinky.

„Dizajn BMW Concept i4 vykazuje perfektné proporcie, výrazne silný charakter a samozrejme veľkú pozornosť venovanú detailom,“ dodáva Domagoj Dukec, šéfdizajnér BMW.

Interiér pôsobí veľmi vzdušne vďaka prísnemu minimalizmu a svetlým farbám. Na prístrojovej doske je v podstate len dvojica spojených obrazoviek a nenápadné výduchy vetrania. Napriek tomu sa zdá, že nejde len o dizajnové cvičenie.

Súvisiaci článok Šéfdizajnér elektrických BMW: Sme inkubátorom nových technológií Čítajte 

Stredový tunel má totiž klasické ovládanie infotainmentu iDrive a vnútorné kľučky dverí sú tiež zo sériových BMW.

Podstatná je predovšetkým použitá technológia eDrive piatej generácie. Obsahuje 550-kilogramovú, mimoriadne tenkú batériu v podlahe, ktorá má kapacitu až 80 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 600 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napája elektromotor s výkonom 390 kW (530 koní), ktorému z nuly na sto stačia štyri sekundy. Maximálna rýchlosť je "len" 200 km/h.

Sériová výroba sa rozbehne v Mníchove budúci rok a kým sa tak stane, BMW ešte príde s elektrickým SUV iX3.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu