SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Renault Morphoz dokáže predĺžiť svoj dojazd aj karosériu

Jeho dizajn naznačuje, ako bude vyzerať prvé elektrické SUV značky.

Renault MorphozRenault Morphoz (Zdroj: Renault)

BOULOGNE-BILLANCOURT. Nikto nevie, čo presne prinesie budúcnosť. Pred sto rokmi sme očakávali lietajúce autá, skutočnosť je však trochu iná.

Renault sa rozhodol odhadnúť, ako bude vyzerať autá po roku 2025. Už v takejto krátkej budúcnosti vidí francúzsky výrobca zaujímavé a odvážne riešenia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nová štúdia elektrického SUV dostala názov Morphoz. Stojí na úplne novej platforme CMF-EV, ktorú Renault využije pre svoj plánovaný elektrický crossover. Ten by mal byť predstavený ešte počas tohto roka a Morphoz môže naznačiť smer, akým sa bude uberať jeho dizajn.

Nízka línia strechy a ostrý sklon zadného okna dodávajú dizajnu SUV trocha atletickejšie tvary. Prioritou však bol vnútorný priestor, ktorého je požehnane vďaka kolesám umiestneným čo najviac v rohoch karosérie.

Rozťahovacie auto

Ak by bolo priestoru predsa málo, Morphoz má v rukáve ešte jedno eso, vďaka ktorému si vyslúžil aj svoj názov. Dokáže totiž meniť svoju dĺžku. Môže fungovať v dvoch režimoch, mestský City alebo režim Travel určený na dlhšie trasy.

Pri prepnutí do cestovného módu narastie jeho rázvor z 2 730 na 2 930 milimetrov, celková dĺžka auta sa zmení z 4 400 na 4 800 milimetrov. Viac priestoru pre posádku a batožinu však nie je jedinou výhodou tohto triku.

Uvoľní sa totiž aj trochu priestoru pod kapotou, kam sa dá v špeciálnej stanici umiestniť ďalšia batéria s kapacitou 50 kWh. V mestskom režime Morphoz využíva 40 kWh batériu ktorá stačí na dojazd 400 km, s prídavnou batériou stúpne na 700 km.

Súvisiaci článok BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby Čítajte 

Takýto prístup nie len predvádza flexibilitu novej platformy, jeho výhodou tiež je, že by si majitelia nemuseli kupovať elektromobily so zbytočne veľkou batériou, ktorú po väčšinu času nebudú využívať. So stúpajúcou hmotnosťou batérie stúpa aj spotreba elektriny, a tak by toto auto bolo aj efektívnejšie.

Batérie ktoré by boli uložené v staniciach by zatiaľ poslúžili na uloženie elektriny z obnoviteľných zdrojov a mohli by energiu posielať naspäť do elektrickej siete.

Načítavám video...

Volant zatiaľ ostáva

V kabíne sa nachádzajú štyri pohodlne pôsobiace žlté sedačky, pričom sedadlo spolujazdca sa dá preklopiť do proti smeru jazdy. Vodič si tento luxus dovoliť nemôže, Morphoz ako koncept pre blízku budúcnosť ešte nepočíta s plne autonómnym riadením.

Súvisiaci článok V Renaulte Koleos vám priestor ani pohodlie chýbať nebudú (test) Čítajte 

Dnes už povinnosťou sú ekologické materiály v kabíne, a tak sa touto cestou vydal aj Renault. Okrem dreveného obloženia a textilných poťahov tu nájdeme aj recyklované plasty v podlahe.

Napriek možnosti meniť svoju veľkosť je Morphoz oveľa bližšie produkčnému modelu ako mnohé iné štúdie. Pri prvom elektrickom SUV od Renaultu by sme však s touto schopnosťou nepočítali, koncept by nám mohol dať aspoň približnú predstavu o jeho vzhľade.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  4. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  5. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  9. Bude dobre!
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  1. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  9. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  10. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 39 287
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 21 171
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 18 446
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 16 780
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 14 178
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 993
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 465
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 764
  9. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 294
  10. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 9 176

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Renault, Autosalón Ženeva 2020

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozprávky SME

Jedlička (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

konferencia
Mobilné odberové miesto, ktoré je zabezpečované odborníkmi Červeného kríža a Regionálnym úradom verejného zdravotníctva Banská Bystrica.
Jozef Antošík oslavuje s hráčmi titul v roku 2017.