SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Renault Morphoz dokáže predĺžiť svoj dojazd aj karosériu

Jeho dizajn naznačuje, ako bude vyzerať prvé elektrické SUV značky.

Renault MorphozRenault Morphoz (Zdroj: Renault)

BOULOGNE-BILLANCOURT. Nikto nevie, čo presne prinesie budúcnosť. Pred sto rokmi sme očakávali lietajúce autá, skutočnosť je však trochu iná.

Renault sa rozhodol odhadnúť, ako bude vyzerať autá po roku 2025. Už v takejto krátkej budúcnosti vidí francúzsky výrobca zaujímavé a odvážne riešenia.

Nová štúdia elektrického SUV dostala názov Morphoz. Stojí na úplne novej platforme CMF-EV, ktorú Renault využije pre svoj plánovaný elektrický crossover. Ten by mal byť predstavený ešte počas tohto roka a Morphoz môže naznačiť smer, akým sa bude uberať jeho dizajn.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nízka línia strechy a ostrý sklon zadného okna dodávajú dizajnu SUV trocha atletickejšie tvary. Prioritou však bol vnútorný priestor, ktorého je požehnane vďaka kolesám umiestneným čo najviac v rohoch karosérie.

Rozťahovacie auto

Ak by bolo priestoru predsa málo, Morphoz má v rukáve ešte jedno eso, vďaka ktorému si vyslúžil aj svoj názov. Dokáže totiž meniť svoju dĺžku. Môže fungovať v dvoch režimoch, mestský City alebo režim Travel určený na dlhšie trasy.

Pri prepnutí do cestovného módu narastie jeho rázvor z 2 730 na 2 930 milimetrov, celková dĺžka auta sa zmení z 4 400 na 4 800 milimetrov. Viac priestoru pre posádku a batožinu však nie je jedinou výhodou tohto triku.

Uvoľní sa totiž aj trochu priestoru pod kapotou, kam sa dá v špeciálnej stanici umiestniť ďalšia batéria s kapacitou 50 kWh. V mestskom režime Morphoz využíva 40 kWh batériu ktorá stačí na dojazd 400 km, s prídavnou batériou stúpne na 700 km.

Skryť Vypnúť reklamu
Súvisiaci článok BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby Čítajte 

Takýto prístup nie len predvádza flexibilitu novej platformy, jeho výhodou tiež je, že by si majitelia nemuseli kupovať elektromobily so zbytočne veľkou batériou, ktorú po väčšinu času nebudú využívať. So stúpajúcou hmotnosťou batérie stúpa aj spotreba elektriny, a tak by toto auto bolo aj efektívnejšie.

Batérie ktoré by boli uložené v staniciach by zatiaľ poslúžili na uloženie elektriny z obnoviteľných zdrojov a mohli by energiu posielať naspäť do elektrickej siete.

Načítavam video...

Volant zatiaľ ostáva

V kabíne sa nachádzajú štyri pohodlne pôsobiace žlté sedačky, pričom sedadlo spolujazdca sa dá preklopiť do proti smeru jazdy. Vodič si tento luxus dovoliť nemôže, Morphoz ako koncept pre blízku budúcnosť ešte nepočíta s plne autonómnym riadením.

Súvisiaci článok V Renaulte Koleos vám priestor ani pohodlie chýbať nebudú (test) Čítajte 

Dnes už povinnosťou sú ekologické materiály v kabíne, a tak sa touto cestou vydal aj Renault. Okrem dreveného obloženia a textilných poťahov tu nájdeme aj recyklované plasty v podlahe.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek možnosti meniť svoju veľkosť je Morphoz oveľa bližšie produkčnému modelu ako mnohé iné štúdie. Pri prvom elektrickom SUV od Renaultu by sme však s touto schopnosťou nepočítali, koncept by nám mohol dať aspoň približnú predstavu o jeho vzhľade.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 928
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 137
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 239
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 672
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 791
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 275
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Renault, Autosalón Ženeva 2020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.