SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Francúzsky duel: Vybrať si Peugeot 208 alebo Renault Clio? (test)

Trojvalce spája iba rovnaký výkon.

Peugeot 208 a Renault Clio (Zdroj: Jozef Murárik)
Prehľad základných parametrov:

Peugeot 208 Allure
1,2 PureTech 100

Renault Clio Intens
1,0 TCe 100

Cena od / verzia od (eur)10 990 / 15 190 / 17 8009 850 / 13 750 / 17 380
Spotreba výrobca (NEDC) / test (l)4,4 / 6,84,7 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)265340
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2540; 4055; 1765; 14302583; 4050; 1798; 1440

Minulý rok do B-segmentu mestských áut pribudli dve dôležité novinky francúzskych značiek. Ich predošlé generácie patrili v rámci triedy k najpredávanejším v Európe, takže prišiel čas znovu obhájiť úspechy.

Hoci sme sa v redakcii s oboma autami zoznámili ešte vlani, stále sme si netrúfli tvrdiť, kto je lepší - Renault Clio piatej generácie alebo Peugeot 208 druhej generácie?

Pre vyrovnaný duel bola snaha získať autá v čo najpodobnejšej výbave a v konfigurácii, po ktorej slovenskí zákazníci zrejme siahnu najčastejšie.

Vyrovnaný štart

Renault Clio k nám prišlo vo výbave Intens a s oranžovou metalízou Valencia. Pod kapotou malo litrový preplňovaný trojvalec 1,0 TCe s nepriamym vstrekovaním a výkonom 74 kW, teda rovných 100 koní. Kombinovaný bol s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Peugeot 208 sme si tiež vybrali v druhej najvyššej výbave Allure s v promovanej žltej metalíze Faro. Malého rodáka z Trnavy poháňal 1,2-litrový preplňovaný trojvalec PureTech s priamym vstrekovaním a zhodným výkonom 74 kW (100 koní), ale so šesťstupňovým manuálom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri francúzskych autách sme zvyknutí, že čo nová generácia, to snaha zaujať novými riešeniami. Takýto pocit sme tentokrát mali len z Peugeotu 208.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6PR8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6PR8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Renault, Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo 705 prípadov nákazy a ďalších šesť úmrtí (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
Cynická obluda

Terazky budeme testovať

Testovanie vraj nezvládnu zabezpečiť zdravotníci, lebo zdravotníctvo utrpelo vládou Smeru. Tak ho zabezpečí armáda.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric