BRATISLAVA. Pred dvoma rokmi bol výber nových áut do 10-tisíc eur celkom pestrý. Dnes je už situácia iná. Vysoké nároky na emisie aj na prísnejšiu bezpečnostnú výbavu spravili svoje.
Automobilky prehodnotili plány a lacné modely, ktoré ich paradoxne vyšli draho, výrazne pretriedili.
Dôvodom väčšinou boli síce lacnejšie motory, ale s vyššími emisiami oxidu uhličitého.
Ruská Lada sa dokonca rozhodla, že snahu ostať na európskom trhu vzdá úplne. Na Slovensku tak skončil predaj nových áut cez jej oficiálne zastúpenie.
Vyššia cena alebo koniec
Nekúpite si už ani viacerých zástupcov z najmenšieho A-segmentu. Buď zmizli úplne, zdraželi alebo sa z nich stali elektromobily. Takým prípadom je napríklad Škoda Citigo alebo Renault Twingo.
Volkswagen Up, Toyotu Yaris ani Nissan Micra sme už pre vyššiu cenu nemohli zaradiť a Kia Picanto zmizla z ponuky úplne.