SME
Štvrtok, 4. jún, 2020 | Meniny má LenkaKrížovkyKrížovky

Hyundai i10 má vzadu viac miesta ako väčší konkurenti (test)

Vo vnútri sa pohodlne odvezú štyria dospelí pasažieri.

Hyundai i10 (Zdroj: Peter Kálmán)
Hyundai i10 1.2i Style - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)8 890 / 11 690
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)5,1 - 5,8 / 5,4
Objem batožinového priestoru (l)252
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 425; 3 670; 1 680; 1 480

Ako by malo vyzerať ideálne auto do mesta? Pre niekoho je to luxusné SUV, no ak chceme byť úsporní, čo sa týka veľkosti, spotreby aj ceny, vyjde nám presný opak.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, nie je žiadnou novinkou, že mestské auto by malo zaberať čo najmenej priestoru, ale zároveň ho vo vnútri ponúknuť čo najviac. Do malého balenia treba vložiť úsporný motor, pridať obratnosť, dnes aj bohatú výbavu a nakoniec ho už len ponúknuť za priaznivú cenu.

Nový Hyundai i10 spĺňa všetky tieto požiadavky. Prichádza však v čase, keď nad budúcnosťou miniáut visia otázniky a sesterskú Kiu Picanto už v ponuke ani nenájdete. Má šancu najmenší Hyundai uspieť?

Základ pod 9 000 eur

Čo nás hneď zaujalo, je cena začínajúca pod úrovňou 9 000 eur. K tomu pridajme ešte celkom podarený a sympatický dizajn. Práve vzhľad je často dôležitým faktorom pri výbere. Bohaté možnosti prispôsobenia robia z áut v tomto segmente takmer módne doplnky.

Výnimkou nie je ani testovaná i10, ktorá do výbavy dostala takmer všetky položky v cenníku. Od základného modelu mala už riadne ďaleko, veď cena sa takmer zdvojnásobila a vyskočila na 16 270 eur.

Z tejto sumy slušná časť padla práve na vylepšenie vzhľadu auta, konkrétne šedý metalický lak kombinovaný s červenou strechou a doplnkami. Dostali sme dokonca aj chrómované kľučky, ktoré nejakým zázrakom zapadli do celku bez toho, aby pôsobil prekombinovane.

Súvisiaci článok Hyundai začal predávať svoj najlacnejší model i10 v novej generácii Čítajte 

Zaujímavým dizajnovým prvkom je denné svietenie, ktoré pripomína dotykovú lampu alebo hmyzie oči. LED technológiu dostanete iba pri najvyššej výbave Style, aj to však iba denné svetlá. Projektorové svetlomety si stále musia vystačiť s halogénmi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Testovací kus mal obuté 15-palcové disky v šedej farbe, ktoré pekne ladili s karosériou. Nepatria však k sériovej výbave, verzia Style pre koncových zákazníkov dostane väčšie 16-palcové disky kolies, ktoré obetujú trochu komfortu kvôli štýlu.

Priestor pre posádku prekvapil

Tretia generácia v porovnaní s predchodcom narástla do dĺžky o 80 a do šírky o 65 milimetrov, no je o 50 milimetrov nižšia. Kufor vďaka tomu narástol na 252 litrov, čo na takéto auto úplne stačí.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Po usadnutí do kabíny je jasné, že batožinový priestor nebol prioritou. Prekvapivo, aj v tomto drobnom aute sa úplne bez problémov odvezú štyria dospelí ľudia, len sa musia úspornejšie zbaliť.

Daňou za šikovné využitie priestoru v interiéri je vzpriamený posed za volantom, dá sa však rýchlo zvyknúť a neprekáža ani pri dlhšom šoférovaní. Navyše je kabína naozaj skvelo vybavená čo sa odkladacích priestorov týka, zatvoriť sa ale dá iba priehradka pred spolujazdcom.

Výbava Style má oproti základu napríklad elektrické otváranie zadných okien, sklápanie a vyhrievanie spätných zrkadiel, či automatickú klimatizáciu. Nižšia výbava Comfort má iba manuálnu, základný Classic sa musí zaobísť úplne bez klimatizácie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Príplatkové balíky zahŕňajú množstvo ďalších prvkov ktoré majiteľovi spríjemnia život. Patrí k nim napríklad štartovanie tlačidlom, bezdrôtová nabíjačka alebo vyhrievané sedadlá a volant.

Navigácia len k najvyššej výbave

Najdrahšou príplatkovou položkou je multimediálny systém s navigáciou a 8-palcovým displejom. Spolu s ním prichádza aj podpora Apple Car Play a Android Auto. Zadné parkovacie senzory výbavy Style doplní cúvacia kamera a asistent sledovania značiek.

Súvisiaci článok Nové auto do 10-tisíc eur? Výber je čoraz menší Čítajte 

S lepším infotainmentom pribudli tiež dva reproduktory vzadu, audio však nie je práve silnou stránkou i10 a práve pri zadných reproduktoroch mierne rezonovali basy aj pri bežných úrovniach hlasitosti.

Displej má trochu pomalšie reakcie na dotyk, okrem toho funguje výborne a pôsobí lepšie, ako v mnohých cenovo porovnateľných autách.

Celá táto paráda však stojí až 1 400 eur k cene výbavy Style. Ak sa zaobídete bez navigácie a rozpoznávania značiek, lepší infotainment s kamerou a reproduktormi vzadu vás vyjde na 750 eur, lacnejšia verzia sa však dá dokúpiť len k verzii Comfort.

A čo základná výbava Classic za necelých 9 000 eur? Pri tej sa treba uskromniť s obyčajným rádiom. Žiaľ, táto výbava je skutočne skromná a mnohé príplatky vrátane lepšieho infotainmentu k nej nie sú dostupné vôbec.

Dobrou správou je, že bezpečnosť je porovnateľná, už v základe i10 sleduje jazdné pruhy či únavu vodiča. Zahrnutý je napríklad aj tempomat, ten je pre všetky verzie rovnaký a ani vrchol ponuky nemá adaptívny tempomat.

Štvorvalec je tak akurát

Na šikovne využitý priestor aj priaznivú cenu sme sa už pozreli, zostáva nám ešte ten úsporný motor. Aktuálne Hyundai ponúka dve atmosférické pohonné jednotky, litrový trojvalec alebo štvorvalec s objemom 1,2 litra.

My sme si vyskúšali väčší štvorvalec s výkonom 84 koní a krútiacim momentom 117,6 Nm. Žiadne preteky s ním asi nevyhráte, ale na jazdenie po meste stačí a aj tu sa jeho spotreba pohodlne dostane pod 6 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kombinovať sa dá buď s klasickým alebo automatizovaným päťstupňovým manuálom. Automat by sme v tomto prípade neodporúčali, dynamike auta určite neprospeje, o čom svedčí aj o viac ako tri sekundy horší čas na stovku.

Manuálna prevodovka je podarená, ide ľahko, presne, rýchlosti zapadajú prakticky samé. V takomto aute je to mimoriadne dôležité, keďže pri každom prudšom zrýchlení si treba podradiť o jeden až dva stupne. Spojka zaberá prekvapivo vysoko a chce trocha zvyku.

Aj so silnejším štvorvalcom je pripájanie na diaľnicu malým dobrodružstvom, no veľmi vás zaň neodmení, na diaľnici sa malý Hyundai necíti veľmi dobre. Pri 130 kilometroch za hodinu točí na päťke asi 3 700 otáčok a chýba mu pružnosť pri vyšších rýchlostiach.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zato v meste je radosť s ním jazdiť, za čo vďačí najmä veľmi dobre vyváženému a presnému riadenie. Manévrovanie v meste je jednoduché vďaka malému polomeru otáčania a ľahkému riadeniu, pri vyšších rýchlostiach začne klásť väčší odpor a drží stopu stabilnejšie.

Hoci podvozok sa s našimi cestami vyrovnáva celkom dobre, najmä zadok auta na nerovnostiach pôsobí trochu príliš tvrdo. S bočnými náklonmi karosérie si ale poradí skvelo. V porovnaní s Kiou Picanto sa však zdá, že pri i10 bol kladený o niečo väčší dôraz na pohodlie posádky.

Pre každého niečo

Hyundai i10 je autom, ktoré nás veľmi milo prekvapilo, no ako je už pomaly zvykom, testovaný kus bol jednoducho v príliš dobrej výbave. Hoci vyzerá parádne, jeho cena je oproti základu dvojnásobná, pričom bez mnohých prvkov by sme sa zaobišli.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Základná i10 Classic však očarí asi iba málokoho, a tak je odpoveďou opäť zlatá stredná cesta. Ak si dokážete odpustiť dizajnové prvky, ktoré majú na svedomí slušnú časť ceny, slušne vybavená i10 Comfort s testovaným motorom a manuálom vás bude stáť približne 12 500 eur.

Hoci motor sa k autu hodil a jazdilo sa s ním príjemne, výkonom predstavoval skôr spodnú hranicu a tak by sme slabší trojvalec radšej obišli. Ak je vám to stále málo, na ceste je aj prepĺňaný trojvalec verzie N-Line s výkonom 100 koní, na ten si však budeme musieť ešte počkať.

Zatiaľ je i10 veľmi príjemným prekvapením, ktoré sa v segmente malých mestských áut rozhodne nestratí. Svoju úlohu si plní skvelo a dokáže osloviť svojou nízkou cenou v základe, ale aj atraktívnou výbavou a vzhľadom na druhom konci cenníka.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelHyundai i10
Verzia1.2i Style
Cena modelu od / verzia od / testovací model (eur)8 890 / 11 690 / 16 270
MotorAtmosférický benzínový štvorvalec, 1 197 cm3
Výkon kW(k) / pri otáčkach (ot. / min.)61,7(84) / 6 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)117,6 / 4 200
Typ prevodovky / počet stupňovManuálna / 5
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)12,6
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l/100km)5,1 - 5,8 / 5,4
Objem palivovej nádrže (l)36
Rozmer pneumatík185/55 R15
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 007
Objem batožinového priestoru / sklopené sedadlá (l)252 / 1 050
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2 425; 3 670; 1 680; 1 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Hyundai

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.
Komentár Petra Schutza

Vzťahový nadštandard Slovenska a Česka čakajú vážne strestesty

Obnovenie virtuality hranice je isteže fajn a krásne.

Peter Schutz.

Advokátov, o ktorých polícia nevedela, mal Kočner viac

Šabík ku kauze motákov vypovedal len nedávno.

Marian Kočner a Andrej Šabík počas pojednávania v roku 2018 v spore týkajúcom sa zmeniek.
CYNICKÁ OBLUDA

Fico rehabilituje

Posledné roky Ficovi tak veľmi nešla karta, až sa takmer stal akoby bežným občanom. Niet divu, že trpí a potrebuje rehabilitáciu.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Santa Fe ide proti prúdu a pridáva v interiéri tlačidlá

V ponuke sa objaví aj ako hybrid a plug-in hybrid.

Hyundai Santa Fe

Nové BMW radu 4 hrá na emócie. Kontroverznú masku si neodpustilo

Najvýkonnejší šesťvalec ponúkne 374 koní.

BMW radu 4

Modernizovaný Hyundai i30 ide do predaja bez výrazného zdraženia

Novinkou je atmosférický štvorvalec aj mild hybrid.

Modernizovaný Hyundai i30.