V Škode sa teraz všetko točí okolo novej Octavie, ale nás v skutočnosti viac zaujala iná, menej nápadná novinka. Je ňou Superb s tajnými dvierkami v prednej maske.
Pri vlajkovej lodi Škody by sa mohlo zdať, že už zaznelo úplne všetko. Súčasná tretia generácia sa vyrába päť rokov a facelift sme videli už vlani. Napriek tomu až teraz spoznávame najzaujímavejší Superb iV, s ktorým Škoda vstupuje medzi plug-in hybridy.
V krátkosti sme sa s ním zoznámili minulý rok v Amsterdame, no už vtedy nám bolo jasné, že na túto novinku si ešte musíme vyčleniť viac času. A ideálne spraviť rovno menšie porovnanie s naftovou verziou.
Zvonku ide na prvý pohľad o bežný Superb, aký denne na cestách stretávame v desiatkach kusov. Napriek tomu sa pri ňom zvedavo pristavovali okoloidúci, pretože ich zaujali zelené evidenčné čísla určené pre elektromobily a plug-in hybridy.
Tie verejnosť už možno očakáva na Tesle, ale pri Škode špeciálne tabuľky zatiaľ pôsobia exoticky.
Viac ako miesta na zadných sedadlách a v kufri nás tentoraz zaujímala spotreba a či sa prvý plug-in hybrid od Škody vlastne oplatí kupovať.
Namerané hodnoty sme si porovnali s druhým bielym Superbom Combi, ktorý nám robil spoločnosť. Pod kapotou mal naftový dvojliter TDI s výkonom 110 kW (150 koní). Ide o motor, ktorý si Slováci pri škodovke strednej triedy volia najčastejšie.