Renault Zoe R135 Z.E. 52 Intens | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 27 900 / 31 500 |
Spotreba test - mesto (kWh) | 13,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 338 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2588; 4084; 1 945; 1562 |
Pokusy prísť s masovo vyrábaným elektromobilom skúšali automobilky celé minulé storočie. Lenže, ako rýchlo prišli, tak rýchlo tieto experimenty aj zanikli.
Názory, že autá na elektrinu nemajú žiadnu budúcnosť, postupne utíchli. Aj Renault v roku 2012 prelomil ľady a Európa privítala celý modelový rad elektromobilov Z.E.
Renault tak získal náskok a teraz, keď niektoré automobilky predstavujú iba prvé elektrické novinky, má francúzska automobilka cenné skúsenosti.
Najlepšie sa ujal mestský model Zoe. Minulý rok bol druhým najpredávanejším po Tesle Model 3 a zároveň dostal facelift, ktorý Renault neváhal označiť za novú generáciu. Nás prirodzene zaujímalo, akou rozsiahlou evolúciou si malé Zoe prešlo.
Hneď po prvom zoznámení sa nám žiada skonštatovať: ide o citeľný krok vpred. Pri elektromobiloch prvej vlny sme sa neraz stretávali s kompromismi alebo miestami, kde sa viditeľne šetrilo. Tým najdiskutovanejším bol dojazd, ale aj výbava či spracovanie interiéru. Elektrický Renault sa už väčšiny nedostatkov zbavil.
Pri parkovaní medzi ostatnými autami nás opäť prekvapili rozmery. Na dĺžku má 4087 mm, teda o 37 mm viac, ako Renault Clio. Výškou 1562 mm už elektrické Zoe pripomína SUV. Výsledkom je kabína podobná bubline.
Vpredu je miesta dostatok, vzadu už bude dospelým tesno. V kufri s objemom 338 litrov nám napriek najvyššej výbave chýbalo dvojité dno. Odporúčame si zaň priplatiť 139 eur, inak batožinu ukladáte na nabíjacie káble.