Mitsubishi Space Star Intense 1,2 MIVEC CVT | |
Cena od / verzia od (eur) | 8 990 / 14 190 |
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l) | 5,3 / 6,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 235 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 450; 3 845; 1 665; 1 505 |
Mnohí asi ani presne nevedia aké auto si majú predstaviť pod menom Space Star. Japonská automobilka Mitsubishi súčasný model predstavila v roku 2012 a ďalších šesť ešte trvalo, kým potichu zavítal aj na slovenský trh.
Možno až príliš potichu, keďže dodnes ho vídať na našich cestách len sporadicky. V tejto podobe sa u nás dlho neohrial, už po dvoch rokoch na trhu sa dočkal modernizácie. A aby to nebolo také jednoduché, ten istý názov v minulosti označoval kompaktné MPV.
Súčasný Space Star je však malým mestským hatchbackom segmentu A. Mali sme možnosť si vyskúšať najnovší facelift pre rok 2020 a pozrieť sa, čím sa snaží zákazníkov zaujať.
Po novom si od svojich väčších SUV súrodencov vypožičal masku, ktorú Mitsubishi nazýva "dynamický štít". V ponuke výrobcu je jediným autom, ktoré nie je SUV alebo offroad, napriek tomu tu maska funguje a dodáva mu milý vzhľad malého auta, ktoré sa snaží vyzerať veľké.
Zvyšok exteriéru prešiel menej drastickými úpravami, no pomerne neutrálny dizajn s novou maskou ladí dobre. Prospeli mu aj moderné zadné svetlá s LED technológiou, tie však dostane iba k dvom najvyšším výbavám.
Dizajn nami testovaného Space Staru dotváral balík Sport, ktorý pridáva športové prahy, rozšírené nárazníky, ozdobnú koncovku výfuku, textilné koberce a trochu falošného karbónu. Za 890 eur pozdvihne vzhľad malého Mitsubishi o úroveň vyššie, dokázali by sme si ho však predstaviť bez lacno pôsobiacej nálepky "Sport" na kufri.
Kabínu modernizácia obišla
Hoci zvonka Space Star pekne omladol, o kabíne sa to isté povedať nedá. Po usadnutí za volant máte pocit, že ste sa opäť ocitli v roku 2010. Niet sa čo diviť, prakticky sa nezmenil od uvedenia modelu pred ôsmimi rokmi.