Ford Ranger Raptor 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo | |
Cena od / verzia od (eur) | 33 348 / 57 588 |
Priemerná spotreba / test (l) | 7,6 - 7,9 / 10,2 |
Rozmery nákladového priestoru - dĺžka; šírka; hĺbka (mm) | 1 575; 1 560; 541 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 3 220; 5 363; 2 028; 1 873 |
Ak na našich cestách stretnete pick-up, je veľmi pravdepodobné, že to bude práve Ford Ranger. Stalo sa z neho obľúbené pracovné auto, no jeho tvary mu zároveň dodávajú atraktívny nádych Ameriky.
V minulosti sme sa s ním dôverne zoznámili aj počas redakčného testu, kedy sme si vyskúšali v tom čase najdrahšiu výbavu WildTrak. Na vrchole ponuky ho však odvtedy nahradilo úplne iné zviera.
Je ním Ford Ranger Raptor, ktorý verziu WildTrak cenou prevyšuje takmer o 10 000 eur. Už pri prvom pohľade je však jasné, že toto nebude služobné auto záhradníka.
Označenie Raptor sa už roky používa za veľkou mlákou, kde pod týmto názvom Ford uviedol športovú verziu pick-upu F-150. Po rokoch sa ponuka rozrástla o ďalší Raptor, ktorý sa však dá kúpiť aj u nás.
Pozornosť si pýta
Pri pohľade na nový Ranger Raptor je ťažké uveriť, že toto je ten menší model. Oproti obyčajnému Rangeru sedí o 50 milimetrov vyššie, výrazne rozšírené blatníky vypĺňajú terénne pneumatiky BFGoodrich All-Terrain na 17-palcových diskoch. Pritom Ranger už v základe nepatrí k najmenším.
Medzi vizuálne zmeny patria tiež nárazníky unikátne pre Raptor či pevnejšie pôsobiace čierne stúpadlá, ktoré uľahčujú nastupovanie a chránia boky karosérie. Neprehliadnuteľný je tiež masívny nápis v prednej mriežke chladiča.