SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Prečo by mal byť Ford Mustang s osemvalcom chránený druh (test)

Kvôli emisiám čoskoro výrazne zdražie.

Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8
Základná cena / Verzia od (eur)46 990 / 55 490
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)19,6 / 18,5
Objem batožinového priestoru (l)332
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2720; 4789; 1916; 1396

Reklamy na autá musia byť prísne korektné, aby niekoho neurazili a emisné limity neúprosne posielajú do dejín skvelé veľké motory.

Do toho ešte kríza a šetrenia automobiliek kvôli korone, aj z dôvodu dlhodobo klesajúceho záujmu o autá.

Dookola len ďalšie nové elektromobily a zrazu tu máme celkom pesimistický úvod testu. Našťastie testu auta, ktoré dáva na všetky tieto problémy zabudnúť. Stačí len naštartovať, dať dole strechu, vyraziť a zrazu všetko to, čo milovníkov áut na dnešnej dobe irituje, ostane ďaleko v spätnom zrkadle.

Musíme povedať, že týždeň s Fordom Mustang GT Convetible bol príjemným spestrením, ale kvôli tomu k nám do redakcie neprišiel. Aj tento bezstarostný americký pony car pocíti prísne nároky Európskej únie na znižovanie emisií nových áut.

Krátke oficiálne pôsobenie Mustangu na európskom trhu od roku 2015 síce hneď neznamená koniec v ponuke, ale už čoskoro dôjde k výraznému zdraženiu. Aj slovenské zastúpenie už vysiela informáciu, z ktorej je jasné, že záujemcovia by sa mali poponáhľať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kým sa tak stane, máme pred sebou štýlový červený kabriolet modelového roku 2019 s päťlitrovým vidlicovým osemvalcom a pohonom zadných kolies.

Posledný väčší facelift pred dvoma rokmi priniesol niekoľko technologických noviniek, tou najzásadnejšou je 10-stupňová automatická prevodovka, ktorú nájdeme aj vo Forde Raptor.

Súvisiaci článok Chevrolet Camaro je auto, v ktorom hrmí a rádio sa nezapína Čítajte 

Nemenej zaujímavé sú adaptívne tlmiče s technológiou MagneRide, teda s elektromagneticky riadeným nastavením tuhosti pre plynulejšiu jazdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Táto technológia tiež prispieva k zníženiu náklonov v zákrutách a k lepšej priľnavosti, ktorá je pri Mustangu so zadným náhonom celkom dôležitá.

Život s divokým koňom a kojotom

Ford Mustang na prvý pohľad nevyzerá ako príliš veľké auto, hlavne, keď na obrázkoch vidíte kabriolet.

Lenže zdanie klame, na dĺžku má 4784 mm a ako vodič máte pocit, že polovicu z toho tvorí kapota. Aj šírka 2080 mm prezrádza, že ide o menšie auto, ale len v americkom vnímaní.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C76XZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M76XZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kabriolety

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Americké autá, Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept