SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Prečo by mal byť Ford Mustang s osemvalcom chránený druh (test)

Kvôli emisiám čoskoro výrazne zdražie.

Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8
Základná cena / Verzia od (eur)46 990 / 55 490
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)19,6 / 18,5
Objem batožinového priestoru (l)332
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2720; 4789; 1916; 1396

Reklamy na autá musia byť prísne korektné, aby niekoho neurazili a emisné limity neúprosne posielajú do dejín skvelé veľké motory.

Do toho ešte kríza a šetrenia automobiliek kvôli korone, aj z dôvodu dlhodobo klesajúceho záujmu o autá.

Dookola len ďalšie nové elektromobily a zrazu tu máme celkom pesimistický úvod testu. Našťastie testu auta, ktoré dáva na všetky tieto problémy zabudnúť. Stačí len naštartovať, dať dole strechu, vyraziť a zrazu všetko to, čo milovníkov áut na dnešnej dobe irituje, ostane ďaleko v spätnom zrkadle.

Musíme povedať, že týždeň s Fordom Mustang GT Convetible bol príjemným spestrením, ale kvôli tomu k nám do redakcie neprišiel. Aj tento bezstarostný americký pony car pocíti prísne nároky Európskej únie na znižovanie emisií nových áut.

Krátke oficiálne pôsobenie Mustangu na európskom trhu od roku 2015 síce hneď neznamená koniec v ponuke, ale už čoskoro dôjde k výraznému zdraženiu. Aj slovenské zastúpenie už vysiela informáciu, z ktorej je jasné, že záujemcovia by sa mali poponáhľať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kým sa tak stane, máme pred sebou štýlový červený kabriolet modelového roku 2019 s päťlitrovým vidlicovým osemvalcom a pohonom zadných kolies.

Posledný väčší facelift pred dvoma rokmi priniesol niekoľko technologických noviniek, tou najzásadnejšou je 10-stupňová automatická prevodovka, ktorú nájdeme aj vo Forde Raptor.

Súvisiaci článok Chevrolet Camaro je auto, v ktorom hrmí a rádio sa nezapína Čítajte 

Nemenej zaujímavé sú adaptívne tlmiče s technológiou MagneRide, teda s elektromagneticky riadeným nastavením tuhosti pre plynulejšiu jazdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Táto technológia tiež prispieva k zníženiu náklonov v zákrutách a k lepšej priľnavosti, ktorá je pri Mustangu so zadným náhonom celkom dôležitá.

Život s divokým koňom a kojotom

Ford Mustang na prvý pohľad nevyzerá ako príliš veľké auto, hlavne, keď na obrázkoch vidíte kabriolet.

Lenže zdanie klame, na dĺžku má 4784 mm a ako vodič máte pocit, že polovicu z toho tvorí kapota. Aj šírka 2080 mm prezrádza, že ide o menšie auto, ale len v americkom vnímaní.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
Skryť Zatvoriť reklamu