Ako funguje Euro NCAP

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov.

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov. Porota hodnotí, kde je umiestnený a do akej miery prinúti pasažiera pripútať sa. Časy, keď sa dal pripomienkovač oblafnúť stlačením kotevnej spony bezpečnostného pásu, sú preč. Dnes auto nepríjemne kvíli, až kým sa vodič alebo spolujazdec nepripútajú. Niektoré automobily sú dokonca vybavené kotrolou pripútania na zadných sedadlách. Podmienky crash testov boli stanovené na základe analýzy skutočných nehôd. Okrem čelnej zrážky dvoch vozidiel so 40-percentným prekrytím čelnej plochy je v programe náraz do boku vozidla, bočný náraz do stĺpa a kolízia s chodcom. Špeciálnemu hodnoteniu podlieha ochrana dospelých, detí a chodcov.

 

Pri čelnom náraze vozidlo naráža do deformovateľnej prekážky predpísaného tvaru rýchlosťou 64 km/h. Bariéra simuluje druhé vozidlo (preto sa deformuje) a testovaný automobil naráža do prekážky necelou polovicou čelnej plochy.

 

 

 

 

 

 

Počas bočného nárazu testovaný automobil stojí a do boku mu rýchlosťou 50 km/h narazí špeciálny mechanizmus s deformovateľnou prednou časťou. Náraz je situovaný do "bodu R", teda do miesta, kde sa nachádzajú v 95 percentách bedrá pasažierov na predných sedadlách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zrážka s chodcom prebieha pri rýchlosti 40 km/h v súlade s európskymi pravidlami. Schopnosť auta čo najmenej zraniť chodca sa hodnotí tromi slovami: dobre, slabo, úboho.

 

 

 

 

 

Bočný náraz do stĺpa patrí medzi najnebezpečnejšie. Skúška, pri ktorej auto na pohyblivom vozíku narazí do železného stĺpa rýchlosťou 29 km/h, núti výrobcov zaoberať sa montážou hlavových airbagov, ktoré majú stlmiť náraz hlavy alebo zabrániť jej vykloneniu z okna. Testovací stĺp má priemer 254 mm a vo zvislej polohe dokáže vniknúť hlboko do auta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 960
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 645
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.