SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Ako funguje Euro NCAP

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov.

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov. Porota hodnotí, kde je umiestnený a do akej miery prinúti pasažiera pripútať sa. Časy, keď sa dal pripomienkovač oblafnúť stlačením kotevnej spony bezpečnostného pásu, sú preč. Dnes auto nepríjemne kvíli, až kým sa vodič alebo spolujazdec nepripútajú. Niektoré automobily sú dokonca vybavené kotrolou pripútania na zadných sedadlách. Podmienky crash testov boli stanovené na základe analýzy skutočných nehôd. Okrem čelnej zrážky dvoch vozidiel so 40-percentným prekrytím čelnej plochy je v programe náraz do boku vozidla, bočný náraz do stĺpa a kolízia s chodcom. Špeciálnemu hodnoteniu podlieha ochrana dospelých, detí a chodcov.

 

Pri čelnom náraze vozidlo naráža do deformovateľnej prekážky predpísaného tvaru rýchlosťou 64 km/h. Bariéra simuluje druhé vozidlo (preto sa deformuje) a testovaný automobil naráža do prekážky necelou polovicou čelnej plochy.

 

 

 

 

 

 

Počas bočného nárazu testovaný automobil stojí a do boku mu rýchlosťou 50 km/h narazí špeciálny mechanizmus s deformovateľnou prednou časťou. Náraz je situovaný do "bodu R", teda do miesta, kde sa nachádzajú v 95 percentách bedrá pasažierov na predných sedadlách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zrážka s chodcom prebieha pri rýchlosti 40 km/h v súlade s európskymi pravidlami. Schopnosť auta čo najmenej zraniť chodca sa hodnotí tromi slovami: dobre, slabo, úboho.

 

 

 

 

 

Bočný náraz do stĺpa patrí medzi najnebezpečnejšie. Skúška, pri ktorej auto na pohyblivom vozíku narazí do železného stĺpa rýchlosťou 29 km/h, núti výrobcov zaoberať sa montážou hlavových airbagov, ktoré majú stlmiť náraz hlavy alebo zabrániť jej vykloneniu z okna. Testovací stĺp má priemer 254 mm a vo zvislej polohe dokáže vniknúť hlboko do auta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 012
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 561
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 6 895
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 578
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 024
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 304
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 252
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 909
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 287
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 857