SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Ako funguje Euro NCAP

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov.

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov. Porota hodnotí, kde je umiestnený a do akej miery prinúti pasažiera pripútať sa. Časy, keď sa dal pripomienkovač oblafnúť stlačením kotevnej spony bezpečnostného pásu, sú preč. Dnes auto nepríjemne kvíli, až kým sa vodič alebo spolujazdec nepripútajú. Niektoré automobily sú dokonca vybavené kotrolou pripútania na zadných sedadlách. Podmienky crash testov boli stanovené na základe analýzy skutočných nehôd. Okrem čelnej zrážky dvoch vozidiel so 40-percentným prekrytím čelnej plochy je v programe náraz do boku vozidla, bočný náraz do stĺpa a kolízia s chodcom. Špeciálnemu hodnoteniu podlieha ochrana dospelých, detí a chodcov.

Článok pokračuje pod video reklamou

 

Pri čelnom náraze vozidlo naráža do deformovateľnej prekážky predpísaného tvaru rýchlosťou 64 km/h. Bariéra simuluje druhé vozidlo (preto sa deformuje) a testovaný automobil naráža do prekážky necelou polovicou čelnej plochy.

 

 

 

 

 

 

Počas bočného nárazu testovaný automobil stojí a do boku mu rýchlosťou 50 km/h narazí špeciálny mechanizmus s deformovateľnou prednou časťou. Náraz je situovaný do "bodu R", teda do miesta, kde sa nachádzajú v 95 percentách bedrá pasažierov na predných sedadlách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zrážka s chodcom prebieha pri rýchlosti 40 km/h v súlade s európskymi pravidlami. Schopnosť auta čo najmenej zraniť chodca sa hodnotí tromi slovami: dobre, slabo, úboho.

 

 

 

 

 

Bočný náraz do stĺpa patrí medzi najnebezpečnejšie. Skúška, pri ktorej auto na pohyblivom vozíku narazí do železného stĺpa rýchlosťou 29 km/h, núti výrobcov zaoberať sa montážou hlavových airbagov, ktoré majú stlmiť náraz hlavy alebo zabrániť jej vykloneniu z okna. Testovací stĺp má priemer 254 mm a vo zvislej polohe dokáže vniknúť hlboko do auta.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  4. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  5. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  9. Bude dobre!
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  1. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  9. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  10. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 39 527
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 21 396
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 18 306
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 16 836
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 14 308
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 914
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 425
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 755
  9. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná? 9 455
  10. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 279