Audi A3 Sportback S line 35 TFSI S tronic | |
Cena od / verzia od (eur) | 27 650 / 29 590 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,8 / 6,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 380 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2636, 4343, 1816, 1430 |
Posledný člen rodiny nových kompaktných modelov koncernu Volkswagen, ktorého sme si vyskúšali, je Audi A3 Sportback. Aká je jeho štvrtá generácia a prečo má bližšie k Volkswagenu než k BMW?
Audi A3 je zakladateľom segmentu prémiových hatchbackov, prvá generácia prišla v roku 1996, aby konkurenciu vyprovokovala k príchodu Mercedesu triedy A, BMW radu 1 či Lexusu CT.
Hoci je dizajn subjektívna vec, z vyššie spomenutých sa nám nová A3 najviac páči. Veľké zmeny sa síce neudiali, ale širšie blatníky aj sebavedomý výraz dodali autu správnu dravosť. Najmä ak sa pozeráte na verziu S line, tak ako v našom prípade.
Prezrádza ju iný nárazník s väčšími otvormi na krajoch a až na niekoľko falošných prvkov v zadnom nárazníku pôsobí A3 uhladene. Má všetky predpoklady vyzerať dlho moderne, ako v prípade predchodcu.
Ako trojdverovú verziu už A3 nekúpite, v ponuke je však opäť aj sedan postavený proti Mercedesu CLA či BMW radu 2 Gran Coupé.
V interiéri stará škola
Na prvých záberoch sa nám A3 páčila aj zvnútra, no realita je už trochu iná. Prístrojová doska pôsobí dosť nesúrodo a to najmä pre rozpačitý dizajn niektorých ovládačov.
Nepomáha ani prítomnosť viacerých tvrdých plastov náchylných na poškriabanie. Našťastie je všetko dobre spracované a nikde nič nevŕzga.