WOLFSBURG. Nový modelový rad z dielne Volkswagenu sa rozrástol o nového člena. Je ním kompaktné SUV Volkswagen ID.4, ktorý je technológiou príbuzný nedávno predstavenej Škode Enyaq.
Veľkosťou ide o elektrickú alternatívu k najpredávanejšiemu Volkswagenu vo svete – modelu Tiguan, ktorý s nedávnym faceliftom dostal plug-in hybridnú verziu.
„ID.4 je všestranný automobil, ktorý zaujme mnohých zákazníkov efektívnym elektrickým pohonom, veľkým priestorom, modernými asistenčnými systémami a výrazným dizajnom,“ povedal pri online premiére Ralf Brandstätter, šéf Volkswagenu.
Hoci má ID.4 rovnakú podvozkovú platformu MEB ako Enyaq, dizajn je výrazne odlišný. Oblé línie skôr korešpondujú s menším ID.3, čomu zodpovedá aj minimalistická koncepcia prístrojovej dosky.
Tiež to znamená, že chod auta sa ovláda hore, pri volante a väčšina funkcií je dostupná cez 10- alebo 12-palcovú obrazovku infotainmentu.
Volkswagen tvrdí, že ID.4 síce veľkosťou zodpovedá Tiguanu, ale ponúkne vnútri priestor ako o triedu väčšie autá. Kufor má objem 543 litrov, po sklopení sedadiel narastie na 1575 l.
Najprv s pohonom zadných kolies
Na začiatok sa objavia limitované verzie ID.4 1st a ID.4 1st Max s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom zadných kolies.
Dojazd je vďaka batérii v podlahe s kapacitou 77 kWh až 520 kilometrov na jedno nabitie. Aj na nemeckých diaľniciach však musí stačiť maximálna rýchlosť 160 km/h. Z nuly na sto elektrické SUV zrýchli za 8,5 sekundy.
Na 125 kW rýchlonabíjačke získa ID.4 dojazd na ďalších 320 kilometrov za pol hodiny nabíjania.
Vďaka svetlej výške podvozka 21 cm by malo ísť o rodinné auto určené nielen na cesty, ale aj do ľahšieho terénu.
Drahší ako Enyaq
Budúci rok sa ponuka rozšíri o 222 kW, teda 302-koňovú verziu s pohonom všetkých kolies a možnosťou ťahania prívesov. Cenovo dostupnejšie ID.4 zároveň dostane menšiu 52 kWh batériu.
Predpokladaná slovenská cena úvodnej verzie 1st Edition je 47 800 eur. Pokiaľ sa vrátia štátne dotácie na kúpu elektromobilu, ID.4 môže získať príspevok 8000 eur.
Výbava je pritom bohatá, obsahuje navigačný systém Discover Pro, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj núdzové brzdenie či cúvaciu kameru. Auto má 20-palcové hliníkové disky.
V zime poteší tepelné čerpadlo, vyhrievané čelné sklo, ale aj sedadlá či veniec volantu.
Ešte viac komfortu
Vyšší stupeň 1st Max zvonku spoznáte podľa svetelného pruhu spájajúceho predné LED Matrixové svetlá a má ešte väčšie má 21-palcové hliníkové disky.
Komfort na palube zlepšuje adaptívny podvozok, akustické sklá, trojzónová klimatizácia, head-up displej s rozšírenou realitou či úplné sledovanie okolia vozidla.
Z oboch úvodných sérií vznikne celkovo 27-tisíc kusov, po ich vypredaní nabehne výroba áut z konfigurátora.
Keďže ID.4 je prvým globálnym elektromobilom Volkswagenu, výroba neostane len v továrni v Zwickau, kde sa kedysi vyrábali Trabanty.
V roku 2022 sa počíta s nábehom výroby aj v americkej Chattanooge, štáte Tennessee.