SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Elektrická imidžovka DS3 Crossback je hlavne o dizajne (test)

Vyššiu cenu novinka celkom neobhájila.

DS3 Crossback E-Tense (Zdroj: Marek Čepa)
DS3 Crossback E-Tense Performance Line
Cena od / verzia od (eur)20 990 / 39 990
Spotreba výrobca / test (kWh)17,8 / 16,5
Objem batožinového priestoru (l)350 / 1 050
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 558; 4 118; 1 802; 1 534

Keď ide o predstavu prémiového auta, väčšinou ju najlepšie napĺňajú pomerne konzervatívne nemecké značky. Tie sa sústredia na prémiový jazdný zážitok a výbavu, no držia sa pomerne decentného zovňajšku.

Ako to dopadne, keď sa dizajn v prioritách dostane na prvé miesto, nám ukázala ďalšia plne elektrická novinka na slovenskom trhu - štýlový crossover DS3 Crossback E-Tense.

Hoci francúzska značka DS funguje samostatne už od roku 2015, zatiaľ vídať ich logo na autách skôr výnimočne. Svedčia o tom aj zvedavé pohľady ľudí naokolo, no tie priťahuje aj extravagantný francúzsky dizajn.

Niet najmenších pochýb, že práve ten je najsilnejšou stránkou DS3. Francúzom sa podarilo urobiť z kompaktného crossoveru luxusný módny doplnok.

Výrazné tvary auta sa nestrácajú ani v obyčajnej čiernej farbe, dokonca práve naopak. Odrazy svetla pekne vykresľujú krivky auta a tmavá farba tiež necháva vyniknúť efektné kľučky, ktoré sa skrývajú do dverí.

Trochu nešťastnou voľbou je k výbava Performance Line, ktorá mnohé chrómové prvky v exteriéri odela tiež do čierneho laku. Výrazné chrómové orámovanie mriežky alebo zadných svetiel je tak minulosťou a niektoré pekné detaily sa v čiernej strácajú.

Zaskočilo nás, že aj verzia E-Tense prichádza v základe iba s halogénovými svetlami. Tie dnes vídame skôr na úžitkových vozidlách či lacnejších autách, obvykle nie na modernom imidžovom elektromobile za takmer 40 tisíc eur.

Kto chce moderné LED svetlá, musí si priplatiť ďalších 1 600 eur, pričom táto cena ešte stále nezahŕňa zadné LED svietenie.

Estetika je prvoradá

Veľmi podobné dojmy v nás zanechal aj interiér. Na prvý pohľad zapôsobí podareným a neobvyklým dizajnom či kvalitným čalúnením, no postupne začne odhaľovať aj svoje nedostatky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7B9U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7B9U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept