BRATISLAVA. Volkswagen vo svojej bratislavskej továrni spustil výrobu SUV Touareg vo výkonnej verzii R. Stalo sa tak 10 rokov po začiatku výroby prvého hybridného Touaregu.
Najvýkonnejšiu verziu R poháňa preplňovaný benzínový šesťvalec 3,0 TSI s elektromotorom a systémovým výkonom 340 kW (462 koní). Krútiaci moment je až 700 Nm.
Nechýba pohon všetkých kolies 4Motion ani 8-stupňová automatická prevodovka Tiptronic. Aj vďaka nim vie Touareg R vystreliť z nuly na sto za 4,9 sekundy.
Vďaka 14,1 kWh batérii umiestnenej pod podlahou v kufri vie Touareg ísť čisto na elektrinu do rýchlosti 140 km/h. Podobne, ako pri Passate GTE či Škode Superb iV, aj tu vie systém fungovať v hybridnom alebo elektrickom režime.
Či má vlajková loď Volkswagenu výkonnejšiu palubnú nabíjačku alebo aký je dojazd na elektrinu výrobca neudáva.
Má však stačiť na bežné jazdenie v meste. Premiéru novej verzie na jar prehlušila korona aj zrušenie ženevského autosalónu, kde mala novinka zažiariť.
Zaujímavosťou je, že nejde o prvý plug-in hybrid z Bratislavy. Touareg R sa vyrába spoločne s Audi Q7, Porsche Cayenne a Porsche Caynne Coupé, ktoré už dlhšie ponúkajú vysoký výkon s nízkymi emisiami.
Prvým "zeleným" Touaregom bola druhá generácia vo verzii Hybrid, ktorá sa začala vyrábať v roku 2010 tiež na Slovensku. Vtedy išlo o paralelný full hybrid bez nutnosti dobíjania z elektrickej siete. Systémový výkon bol 279 kW (380 koní) a maximálny krútiaci moment 580 Nm.