BRATISLAVA. Na Slovensku od začiatku októbra opäť platí núdzový stav, ktorý ovplyvnil fungovanie úradov. Ako Ministerstvo vnútra SR informuje, zmeny sa od pondelka 5. októbra týkajú aj dopravných inšpektorátov, kam sa klienti dostanú len po objednaní vopred.
„Dopravné inšpektoráty budú vykonávať všetky evidenčné úkony, avšak len u občanov, ktorí sa objednajú online pomocou elektronickej služby. Vstup na dopravný inšpektorát im bude umožnený maximálne 5 minút pred termínom,“ informuje Ministerstvo vnútra prostredníctvom svojej facebookovej stránky.
Objednáva sa pomocou elektronického formuláru, kde je potrebné uviesť SMS kontakt, názov pracoviska, druh evidenčného úkonu a dátum o aký termín má žiadateľ záujem. Kraj a okres sa vyberajú podľa toho, kde je vozidlo evidované.
Ministerstvo tiež upozorňuje, že vyhotovené osvedčenia o evidencii vozidla (malý technický preukaz) sa počas núdzového stavu nebudú doručovať na oddelenia dokladov, ale rovno na adresu žiadateľa.
Vydávania vodičských preukazov sa obmedzenia netýkajú, ak vypršala ich platnosť, tak sa dočasne predlžuje až do 4 mesiacov po uplynutí núdzového stavu.
Vstup občanov na pracoviská koordinujú poverení zamestnanci, treba prísť 5 minút pred vopred dohodnutým termínom a dodržiavať hygienické opatrenia. Za ich nedodržanie, ako aj porušenie izolácie, môže občan dostať pokutu až 1000 eur.