SME
reklama

Škoda Octavia e-TEC s litrovým trojvalcom je majster v plachtení (test)

Spotrebu výrazne ovplyvňuje štýl jazdy.

Škoda Octavia e-TEC (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Octavia Combi e-TEC
Cena od / verzia od (eur)18 750 / 26 080
Spotreba WLTP výrobca / test (l)6,3 / 6,9
Objem batožinového priestoru (l)640
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2686; 4689; 1829; 1490

Občas sa nám stáva, že na medzinárodnej prezentácii nás viac zaujme slabší motor alebo nižšia výbava. Je za tým lepší pomer ceny a toho, čo auto ponúka.

Podobným prípadom boli aj jazdy s elektrifikovanými Octaviami. Stredobodom pozornosti novinárov bol plug-in hybrid Octavia RS iV. Na záverečnú cestu sa nám však ušla Octavia e-TEC so základným litrovým trojvalcom doplneným o mild-hybridnú technológiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé dojmy spôsobili, že sme si auto rovno požičali aj na redakčný test. Je Octavia s mierne elektrifikovaným trojvalcom hlúposť?

Uznávame, že na prvé počutie to neznie dobre. Octavia je už na rozmedzí strednej triedy a väčšina očakáva poriadny motor. Je už z čoho vyberať, obľúbený bude opäť 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec TSI, ktorý tiež čoskoro dostane mild-hybridnú verziu a už je v ponuke aj plynové CNG.

Kvôli nižšej cene sa však mnohí zaujímajú o základnú motorizáciu a tú od roku 2016 pri Octavii tvorí trojvalec, ktorý teraz dostal zaujímavejšiu technológiu.

Súvisiaci článok Prečo nás nová Škoda Octavia okamžite zaujala (prvá jazda) Čítajte 

Okrem základnej verzie s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, sa totiž ponúka aj verzia s mild-hybridom a 7-stupňovým automatom DSG. Tiež má výkon 81 kW (110 koní), ale má nižšiu spotrebu, aj emisie oxidu uhličitého.

Zároveň sa touto verziou otvára cesta k najlacnejšej Octavii s automatom, keďže koncern Volkswagen svoje mild-hybridy na rozdiel od konkurencie s manuálom neponúka. Pri Octavii Combi tak ide o cenu od 23 360 eur a je v nej zahrnutá už stredná výbava Ambition.

Najviac výbavy a najmenej motora

V našom prípade išlo o najvyššiu výbavu Style, teda s cenou ľahko nad 26-tisíc eur, ale navyše s takmer všetkými možnými príplatkami vrátane panoramatického strešného okna. To znamená, že susedovi sa s takýmto autom môžete smelo pochváliť, ale keď sa opýta, aký je v tom motor, pohotovo zmeníte tému napríklad na počasie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz vážne, takáto kombinácia bohatej výbavy a základného motora väčšinou neveští dobrú spotrebu. Zvyčajne totiž platí, že čo ušetríte na motore, to sa vypomstí v podobe nákladov na pohonné látky.

Boli sme preto logicky zvedaví, či to platí aj o novom litrovom mild-hybride z koncernu Volkswagen.

Je trojvalec úsporný aj so záťažou?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7D45 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu