SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia e-TEC s litrovým trojvalcom je majster v plachtení (test)

Spotrebu výrazne ovplyvňuje štýl jazdy.

Škoda Octavia e-TEC (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Octavia Combi e-TEC
Cena od / verzia od (eur)18 750 / 26 080
Spotreba WLTP výrobca / test (l)6,3 / 6,9
Objem batožinového priestoru (l)640
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2686; 4689; 1829; 1490

Občas sa nám stáva, že na medzinárodnej prezentácii nás viac zaujme slabší motor alebo nižšia výbava. Je za tým lepší pomer ceny a toho, čo auto ponúka.

Podobným prípadom boli aj jazdy s elektrifikovanými Octaviami. Stredobodom pozornosti novinárov bol plug-in hybrid Octavia RS iV. Na záverečnú cestu sa nám však ušla Octavia e-TEC so základným litrovým trojvalcom doplneným o mild-hybridnú technológiu.

Prvé dojmy spôsobili, že sme si auto rovno požičali aj na redakčný test. Je Octavia s mierne elektrifikovaným trojvalcom hlúposť?

Uznávame, že na prvé počutie to neznie dobre. Octavia je už na rozmedzí strednej triedy a väčšina očakáva poriadny motor. Je už z čoho vyberať, obľúbený bude opäť 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec TSI, ktorý tiež čoskoro dostane mild-hybridnú verziu a už je v ponuke aj plynové CNG.

Kvôli nižšej cene sa však mnohí zaujímajú o základnú motorizáciu a tú od roku 2016 pri Octavii tvorí trojvalec, ktorý teraz dostal zaujímavejšiu technológiu.

Súvisiaci článok Prečo nás nová Škoda Octavia okamžite zaujala (prvá jazda) Čítajte 

Okrem základnej verzie s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, sa totiž ponúka aj verzia s mild-hybridom a 7-stupňovým automatom DSG. Tiež má výkon 81 kW (110 koní), ale má nižšiu spotrebu, aj emisie oxidu uhličitého.

Zároveň sa touto verziou otvára cesta k najlacnejšej Octavii s automatom, keďže koncern Volkswagen svoje mild-hybridy na rozdiel od konkurencie s manuálom neponúka. Pri Octavii Combi tak ide o cenu od 23 360 eur a je v nej zahrnutá už stredná výbava Ambition.

Najviac výbavy a najmenej motora

V našom prípade išlo o najvyššiu výbavu Style, teda s cenou ľahko nad 26-tisíc eur, ale navyše s takmer všetkými možnými príplatkami vrátane panoramatického strešného okna. To znamená, že susedovi sa s takýmto autom môžete smelo pochváliť, ale keď sa opýta, aký je v tom motor, pohotovo zmeníte tému napríklad na počasie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Teraz vážne, takáto kombinácia bohatej výbavy a základného motora väčšinou neveští dobrú spotrebu. Zvyčajne totiž platí, že čo ušetríte na motore, to sa vypomstí v podobe nákladov na pohonné látky.

Boli sme preto logicky zvedaví, či to platí aj o novom litrovom mild-hybride z koncernu Volkswagen.

Je trojvalec úsporný aj so záťažou?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7D45 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7D45 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kombi, Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Lodgy Stepway budúci rok dostane terénnejšie sa tváriacu náhradu.
Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.