SME
reklama

Renault spĺňa emisné normy s rezervou, môže predávať kredity

Tesla už dávno nie je jedinou značkou s kreditmi navyše.

Elektrický Renault Zoe.Elektrický Renault Zoe. (Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Jedným z najväčších strašiakov automobilového sveta sú v poslednej dobe emisné normy a prísne pokuty za ich nesplnenie.

Niektorým robia väčšie problémy ako iným, záchranou môže byť nákup emisných kreditov od výrobcov, ktorí limity spĺňajú s rezervou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Donedávna bol predaj kreditov lukratívnym biznisom pre značku Tesla, ktorá sa špecializuje iba na výrobu elektromobilov, a tak mali kreditov vždy nazvyš. V súčasnosti od nich nakupuje už iba koncern Fiat Chrysler Automobiles, aj ten sa však nedávno spojil s francúzskym koncernom PSA, vďaka čomu už kredity navyše potrebovať nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Navyše v obchode s kreditmi ich čaká nová konkurencia, napríklad Volvo s prehľadom tohtoročné limity splní. Najnovšie oslovuje záujemcov o prebytočné emisné kredity aj francúzsky Renault.

Súvisiaci článok Začali platiť prísnejšie emisné normy, ceny nových áut budú stúpať Čítajte 

Než na trh prišla Tesla Model 3, aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi bola svetovým lídrom v predajoch elektromobilov. Celkovo ide o tretieho najväčšieho výrobcu automobilov.

Množstvo kreditov prichádza vďaka populárnym elektrickým modelom Renault Zoe a Nissan Leaf. Až 11 percent Renaultov, ktoré sa doteraz v roku 2020 v Európe predali, tvoria elektromobily.

Napriek tomu, že hybridy do ponuky zaradila francúzska automobilka iba nedávno, Renault si je taký istý splnením limitov, že už oficiálne ponúka kredity iným automobilkám.

Do 18. novembra majú čas, aby prejavili záujem a dokázali, že spoločné flotilové limity neprekročia, prípadne že dokážu pokryť akékoľvek pokuty za prekročenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ nie je zrejmé kto by mohol o kredity prejaviť záujem, logickým kandidátom je však napríklad Daimler, materská firma značky Mercedes-Benz. S Renaultom už pri výrobe áut spolupracuje a zatiaľ sa zdá, že emisné normy pre rok 2020 splniť nedokážu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu