SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Suzuki Ignis: Dostupný hybrid rozhodne netreba podceňovať (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis (Zdroj: Marek Čepa)
Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 2WD GLX
Cena od / verzia od (eur)11 320 / 13 790
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,1 / 5,1
Objem batožinového priestoru (l)260
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 435; 3 700; 1 690; 1 605

Hybridný pohon bol ešte donedávna skôr kuriozitou a výsadou drahších značiek. Príchod prísnych emisných noriem však dotlačil k elektrifikácii aj tie automobilky, u ktorých by sme to nečakali.

Elektrina už asistuje spaľovacím motorom aj v naozaj dostupných autách, ako je nedávno testované Suzuki Ignis. Tento mestský škriatok nám už v minulosti prirástol k srdcu, a tak sme na jeho nový hybrid s priaznivou cenovkou boli náležite zvedaví.

V čase svojho príchodu na trh nás pohľad do cenníka príjemne prekvapil, elektrifikovaný Ignis začínal tesne pod hranicou 10 000 eur, čím sa stal najlacnejším hybridom na trhu. Dnes za najlacnejšiu verziu zaplatíte 11 320 eur, stále však ponúka pomer ceny a výkonu, ktorý len tak niekto neprekoná.

Samozrejme za túto cenu nemožno očakávať plug-in hybrid s elektrickým režimom. Ignis dostal iba jednoduchý mild-hybridný systém, ktorý malému motoru pomáha k diétnej spotrebe a zároveň k nižším emisiám.

Súvisiaci článok Aké typy hybridov poznáme a ako vlastne fungujú? Čítajte 

Ide dnes už o pomerne bežné riešenie, kedy klasický štartér nahrádza integrovaný štartér-generátor. Ten pomáha motoru najmä pri rozjazdoch, pri spomaľovaní zase ukladá energiu do malej lítium-iónovej batérie pod predným sedadlom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Druhú časť pohonného systému tvorí atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 litra. Systém spolu dodáva 83 koní a 107 Nm krútiaceho momentu.

Tieto údaje nijako neohúria, no celé auto váži menej ako 900 kilogramov. Zrýchlenie na stovku mu síce trvá takmer 12,7 sekundy, no v nižších rýchlostiach sa správa veľmi pružne a pri jazde v meste mu výkon nikdy nechýbal.

Otočí sa takmer na mieste

Práve mesto je domácim prostredím Ignisu, hoci s pohonom všetkých kolies môže lákať do terénu napriek nízkej svetlej výške. My sme však testovali verziu s manuálom a predným pohonom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7ESP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7ESP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Lodgy Stepway budúci rok dostane terénnejšie sa tváriacu náhradu.
Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.