Honda Jazz Crosstar Hybrid 1,5 i-MMD e-CVT | |
Cena od / verzia od (eur) | 19 590 / 23 990 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 4,5 / 4,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 304 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2520; 4090; 1725 (bez zrkadiel); 1556 |
Ak by sme si donedávna mali vybrať z malých mestských áut, zrejme by sme na Hondu Jazz zabudli. Jej minulá generácia nemala zaujímavý pomer ceny a výbavy, vyzerala zvláštne a prístrojová doska bola prekombinovaná.
Honda však s novou generáciou Jazzu všetko napravila a prichádza s jedným z najlepších áut, aké sme tento rok testovali. Aká je v oplastovanej verzii Crosstar a čím na nás toto pomerne nenápadné auto zapôsobilo?
Jazz síce budúci rok oslávi 20 rokov od príchodu prvej generácie, no automobilový svet sa stále celkom nerozhodol, či ho radiť medzi malé autá, alebo medzi malé MPV.
Aj jeho štvrtá generácia totiž ostáva verná jednopriestorovej karosérii kvapkového tvaru, čím Honda vykúzlila dostatok miesta pre štvorčlennú posádku.
Na dĺžku meria 4044 mm, teda podobne ako napríklad Škoda Fabia či Renault Clio. Novinkou je trochu terénnejšie sa tváriaca verzia Crosstar so svetlou výškou podvozka 152 mm.
Odteraz už len hybrid
Dôležitejšou zmenou je však prechod na hybridný pohon. Nový Jazz si na rozdiel od Toyoty Yaris alebo Renaultu Clio už nekúpite s klasickým spaľovacím motorom a ani s manuálnou prevodovkou. Honda oproti konkurentom pribalí štedrú výbavu už v základe, čomu zodpovedá aj vyššia "cena od".