Hyundai i30 kombi N Line+ 1,6 CRDi 48V 7DCT | |
Cena od / verzia od (eur) | 14 690 / 26 740 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 4,8 - 5,1 / 5,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 602 - 1 650 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 650; 4 585; 1 795; 1 475 |
Modernizovaný Hyundai i30 sa už udomácňuje na slovenských cestách a čoraz častejšie stretávame nové kusy, ktoré možno rozpoznať vďaka novému svetelnému podpisu denného svietenia v tvare písmena V.
Omladenie prinieslo viacero vylepšení, ktoré sme si bližšie predstavili v krátkom videu, ktoré vzniklo v prvý deň týždňového testu. Vyskúšali sme aj plynulosť rozjazdu dvojspojkovej prevodovky pri parkovaní na vysoký obrubník.
Viac reálnych skúsenosti s Hyundaiom i30 sme však získali až v ďalších dňoch a venujeme sa im v texte pod videom.
Potenciál do budúcna
Modernizáciu modelu i30 možno zhrnúť nasledovne. Hyundai sa sústredil na štýl, vylepšenie dizajnu a pridanie modernejších riešení, aby i30 kráčal s dobou.
Pozitívne hodnotíme príchod kombi N Line verzie, ktorá vyzerá lepšie. Nový prístrojový panel aj väčší dotykový displej boli pre Hyundai pri modernizácii povinnou jazdou.
Aplikácia Bluelink nás príliš neoslovila, ale rozhodne má potenciál do budúcnosti. Jej zmysel vidíme skôr, ak pribudne možnosť ovládania nezávislého kúrenia na diaľku.
Využitie to môže v budúcnosti mať najmä v prípade nabíjateľných modelov, kedy nie je vyhriatie kabíny pred jazdou len o komforte, ale aj o predĺžení elektrického dojazdu.
Pozrite si aj ďalšie články webu AutoSUV
Vylepšené asistenčné systémy posúvajú Hyundai na súčasný štandard. Vozidlo sa na diaľnici drží v strede jazdného pruhu a asistenti tak môžu pomôcť v momentoch, keď je vodič menej pozorný. Napríklad, ak za jazdy zadáva cieľ do navigácie.
Všetko zhrnuté v odseku vyššie je o kráčaní s dobou. Ide hlavne o pocit, aby keď si sadneme do Hyundaiu, sme získali dojem moderného auta. V tomto pomáha N Line výbava, ktorá pôsobí nadštandardne.