Citroën C5 Aircross Hybrid | |
---|---|
Základná cena / Verzia od (eur) | 22 490 / 31 490 |
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l) | 1,5 / 1,7 až 3,2 l + 11,8 kWh |
Objem batožinového priestoru (l) | 460 - 1 510 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 730; 4 500; 1 969; 1 689 |
Mestskí ľudia radi utekajú do prírody, kde si oddýchnu od ruchu aj kancelárskeho života. Našli sme auto, ktoré je pre tento útek ako stvorené a nebude prekážať ani samotnej prírode.
Ak na chvíľu zabudneme na koronu, minulý rok v automobilovom priemysle znamenal výrazný prechod k elektrifikovaným modelom. Napríklad všetky tri veľké francúzske značky uviedli na trh svoje prvé plug-in hybridy.
Prvou lastovičkou pri Citroëne je model C5 Aircross Hybrid. Je zároveň prvým plug-in hybridom, kde sme pri pohľade do cenníka nezačali lapať po dychu. K cene sa však ešte dostaneme.
V rodine francúzskej skupiny PSA sa v prípade plug-in hybridného pohonu stretávame s kombináciou benzínového preplňovaného štvorvalca 1,6 PureTech a elektromotora.
Predný pohon musí stačiť
Naprieč značkami Peugeot, Citroën, Opel a DS sa tento pohon líši. Citroën je jediný, ktorý nedostal dvojicu elektromotorov, ktoré by sa postarali o pohon všetkých kolies.
Vystačiť si tak musí C5 Aircross Hybrid len s pohonom predných kolies. Spaľovací motor dodáva výkon 133 kW (181 koní) a elektromotor 81 kW (110 koní). Systémový výkon je bohato postačujúcich 166 kW (225 koní) s maximálnym krútiacim momentom 360 Nm.