SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Seat Arona 1,5 TSI poteší nielen odporcov trojvalcov (test)

Kombinácia štvorvalca a automatu sa autu výborne hodí.

Seat Arona FR 1,5 TSI (Zdroj: Seat)
Seat Arona REDline 1,5 TSI 7DSG - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)16 810 / 21 800
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)6,0 - 6,7 / 6,6
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 556; 4 138; 1 780; 1 552

Malé SUV Seat Arona sme prvýkrát skúšali už pred troma rokmi. Vtedy išlo o bielu trojvalcovú verziu , s ktorou sme blúdili úzkymi uličkami ospalých dediniek pod horou Montserrat v Španielsku.

Nostalgiu však dajme bokom a poďme rovno k veci. Nie že by 81 kW (110 koní) a tri valce tomuto autu nestačili, ale až teraz sme sa dostali k najlepšej aj najsilnejšej verzii, ktorá pribudla časom.

Zoznámte sa: Seat Arona s preplňovaným štvorvalcom 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW (150 koní) a po novom aj so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG.

Začnime však tým, že toto je posledný test Arony pred jej faceliftom. Dočká sa ho ešte tento rok, spoločne s Ibizou. Kým sa tak stane, máme tu príjemne živú verziu, ktorá sa vyhla akejkoľvek elektrifikácii.

Patrí sa tiež spomenúť, že tento motor so schopnosťou vypínať pri nízkej záťaži dva krajné valce pre znižovanie spotreby, nájdeme aj v koncernových súrodencoch Arony, ktorými sú Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Arona tak stojí na platforme MQB A0, čo znamená výhradne pohon predných kolies, mechanickú ručnú brzdu, ale aj dostatok miesta na zadných sedadlách a v španielskom vydaní kufor s objemom 400 litrov.

Tichšia, živšia a s rovnakou spotrebou

Štvorvalcová Arona má hneď niekoľko výhod. Tou prvou, ktorá sa nám najviac páčila, je dynamika auta. Z nuly na sto vyštartuje za 8,2 sekundy, teda o dve rýchlejšie, ako s trojvalcom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7N2X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7N2X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Seat
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

12 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

9 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

12 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

17 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar