PARÍŽ. Konferencia francúzskeho výrobcu pod názvom Renaulution priniesla plány automobilky na najbližších päť rokov. Obsahujú nové stratégie aj prístup k automobilovému priemyslu.
Bývalý šéf Seatu, Luca de Meo, od minulého roka vedie Renault k veľkej transformácii, kde už nie je snaha vyrábať čo najviac áut ročne. Prísne emisné normy ale aj korona kríza nútia automobilky zmeniť myslenie.
Menej je viac
Podľa de Mea dostane pred objemom prednosť hodnota, čím sa myslia najmä služby venované mobilite. Neznamená to však, že neprídu nové modely. Do roku 2025 je ich v pláne 14, z toho polovica čisto na elektrinu.
S výnimkou úžitkových vozidiel, kde stále bude hrať dôležitú úlohu dieselový pohon, sa druhá polovica noviniek spolieha na rôznu mieru elektrifikácie. Najväčšie očakávania Renault vkladá do full-hybridnej technológie E-Tech, ktorú okrem Clia čoskoro dostanú aj Captur a Arkana.
Šéf Renaultu priznal, že v C segmente je automobilka už dlhšie stratová, ale nestiahne sa z neho. Popri Arkane a elektrickom crossoveri Mégane sa chystajú ešte ďalšie štyri modely.
Ojazdené autá sa po repase vrátia na cesty
Zo služieb je najzaujímavejší projekt Re-Factory. Premenou továrne Renaultu vo francúzskom Flins sa už tento rok spustí výrobný ekosystém na báze obehového hospodárstva.