SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test)

Podarené auto brzdí slabšia ponuka motorov.

Citroën C4 (Zdroj: Marek Čepa)
Citroën C4 1,5 BlueHDi 130 EAT8 Shine
Základná cena / Verzia od (eur)14 990 / 23 990
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)3,8 / 4,3
Objem batožinového priestoru (l)380 / 1 250
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 670; 4 360; 1 834; 1 525

Francúzsky Citroën je automobilkou, ktorá rada robí veci inak. Najnovším dôkazom je tretia generácia kompaktného modelu C4, ktorá len nedávno prišla na trh.

V minulosti sa za týmto označením skrýval hatchback, ktorý sa tešil veľkému úspechu. Druhej generácii sa ho však zopakovať nepodarilo a verejnosť prijala nový model iba vlažne.

V automobilke sa preto rozhodli, že s ďalšou C4 na to pôjdu inak. Do nového modelu primiešali trocha crossoveru, keďže táto taktika sa im už pri iných modeloch vyplatila. Tentokrát však zašli ešte ďalej.

Zmenila sa totiž aj celá silueta auta inšpirovaná starým Citroënom GS. Z nevýrazného hatchbacku sa zrazu stalo kompaktné SUV-kupé. Prinesie nový imidž modelu úspech, alebo opäť zostane len na okraji segmentu?

Štýl bez zbytočných kompromisov

Oblé tvary Citroënov posledných rokov sa mierne vytrácajú, dynamickejší dizajn podtrhujú ostrejšie línie a najmä grafika svetiel. Takmer každá hladká plocha na aute je narušená rôznymi prelismi alebo hranami.

Pre niekoho môže byť dizajn až príliš prekombinovaný, podľa nás však ako celok funguje a hneď na prvý pohľad C4 odlišuje. Azda jedinou námietkou po dizajnovej stránke je fakt, že auto sa tvári pomerne agresívne, nemá však absolútne žiadne športové ambície.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér pôsobí dospelejšie a elegantnejšie, najmä vo verzii s čiernou kožou. Na vnútornom priestore sa klesajúca strecha prekvapivo príliš neprejavila a neobťažuje ani pasažierov na zadných sedadlách.

Za čo si nová C4 rozhodne zaslúži pochvalu, je riešenie odkladacích priestorov v kabíne. Za spomenutie stojí najmä výsuvný držiak na tablet pred spolujazdcom alebo šikovná polička na telefón s možnosťou bezdrôtového nabíjania.

Široký displej multimediálneho systému dopĺňa efektne podsvietený a dobre čitateľný displej pred vodičom. Od výbavy Feel vyššie sa pridáva aj head-up displej. Skvelou správou je, že Citroën sa po vlne kritiky opäť vrátil k fyzickým ovládačom klimatizácie, cez obrazovku sa naďalej nastavuje už len smer fúkania.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7NEW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7NEW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

13 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

10 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

13 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

18 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar