SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Nová Dacia Sandero ide do predaja, ostane cenovým zázrakom?

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

Dacia Sandero a Sandero Stepway.Dacia Sandero a Sandero Stepway. (Zdroj: Peter Kálmán)

BRATISLAVA. Dacia uviedla na slovenský trh tretiu generáciu hatchbacku Sandero. Opäť nechýba ani štýlovejšia verzia Stepway a prvýkrát aj s automatickou CVT prevodovkou.

Nové Sandero už nepoužíva starú technológiu Renaultu, skôr jej zjednodušenú súčasnú verziu.

Tento fakt sa pozitívne prejavil na vyššej bezpečnosti, lepších jazdných vlastnostiach a aj bohatšej výbave. Otázkou už len ostávala cena. Bude Sandero stále jedným z najlacnejších áut na trhu? Bude.

Podobne ako Clio, aj Sandero využíva podvozkovú platformu CMF-B. Oproti Cliu je rázvor kolies dlhší o 21 mm (celkovo 2 604 mm) a dĺžka Sandera 4 088 mm znamená 40 mm k dobru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najväčší medzigeneračný rozdiel zaznamenalo Sandero v šírke 1848 mm, čo je o 115 mm viac, ako pri predchodcovi. Objem batožinového priestoru narástol len o 8 litrov, takže má teraz 328 l, pri Cliu s rezervným kolesom je to o 10 litrov menej.

S troma motormi

Ponuka motorov tiež pripomína Clio, obsahuje tri benzínové možnosti vždy s nepriamym vstrekovaním, pričom najsilnejší motor je kombinovaný s pohonom na skvapalnený ropný plyn, teda LPG.

Základ tvorí atmosférický litrový trojvalec s označením SCe 65. Má výkon 49 kW (67 koní) a krútiaci moment 95 Nm. V ponuke je výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Populárnejšou a najmä živšou verziou bude tiež litrový motor TCe 90. Ide už o preplňovaný trojvalec s výkonom 67 kW (91 koní) a maximálnym krútiacim momentom 160 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

S automatom aj na plyn

Novinkou je, že okrem manuálnej 6-stupňovej prevodovky, je k dispozícii aj s automatickou CVT prevodovkou, vtedy je krútiaci moment znížený na 142 Nm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7NPT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7NPT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  2. Mysli na svoju budúcnosť!
  3. Láka ťa svet? Študuj v Nitre, je ako Rím na 7 pahorkoch
  4. Ročný magister v data science v Prahe odštartuje tvoju kariéru!
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  7. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 637
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 366
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 222
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 893
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 602
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 888
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 340
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 157
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 472
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá, Nové autá na trhu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

12 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

9 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

12 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

17 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar